יואל רזבוזוב
יואל רזבוזובצילום: ערוץ 7

שר התיירות הנכנס יואל רזבוזוב (יש עתיד) החליט לבטל את מסע פרסום משרד התיירות לעידוד חופשה עירונית ברחבי הארץ, שבועיים וחצי לאחר שעלה לאוויר.

הסיבה להחלטה, לדבריו, היא המחירים המופקעים של החופשות בישראל. השר רזבוזוב שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והסביר את החלטתו.

השר יואל רזבוזוב הסביר מדוע החליט להסיר את הקמפיין לעידוד תיירות פנים בארץ: "מחירי החופשות בשמיים ואני לא מסכים להם. עצרתי כי חבל על הכסף של משלם המיסים". הוא סיפר כי החל בתהליך הידברות עם התאחדות המלונות במטרה להוזיל את מחירי החופשות ב־15 אחוז; בין היתר מפני שהתבקש לעשות זאת ע"י רה"מ נפתלי בנט, "אנחנו בממשלה מודאגים מיוקר המחיה. יש סה"כ 500 מלונות, 100 הסכימו למהלך".

למרות זאת, המחירים בישראל ממשיכים לעלות מדי שנה, ונדמה כי 15 אחוז הנחה לא ישנו הרבה. "במחירים האלה באמת רוב האנשים לא יכולים להרשות לעצמם", אמר השר, והסביר: "אנחנו מדברים על שוק חופשי, אני לא יכול להתערב במחירים. אני צריך להגיד תודה להתאחדות המלונות שהסכימו ללכת לקראתי ו-100 מלונות זה כמו כדור שלג, כי אני בטוח שעוד יצטרפו. בסופו של דבר, הייתי שמח שיתנו את המלונות בחינם. אבל זה בלתי אפשרי, יש פה כלכלה. ענף המלונאות לא פשוט, הוא ענף מסוכן".

כשנשאל האם לדעתו רשתות המלונות מנצלים את המצב, שאזרחי ישראל התבקשו שלא לטוס לחופשות בחו"ל, ומעלים מחירים, השיב: "על מלונות יש הרבה היטלים והרבה רגולציה, הם משלמים הרבה כסף ויכול להיות שחלק מהם מפצים את עצמם על התקופה שהם לא עבדו כשנה, והפסידו הרבה כסף". הפתרון לדעתו, "להגדיל את ההיצע, לפתח אלטרנטיבות".

"בטוח שתוך שבוע נראה תוצאות"

בהמשך, התייחס למחדל נתב"ג המתמשך, והודה כי הוא מוטרד. "אנחנו צריכים לעצור את המחדלים כביכול, את הזליגה", אך הרגיע: "נכון לעכשיו בוודאות אין דרמה. נכון לעכשיו הנתונים בסדר, רואים שלפני כעשרה ימים הגענו מ-15 מאומתים ביום ל-200 אבל מספר החולים קשה לא עלה. אנחנו מתקנים, הוספנו עמדות. אני בעד הפרדת תורים ממדינות אדומות ומדינות ירוקות. מונה פרויקטור, רוני נומה, שיטפל בנתב"ג, אני בטוח שתוך שבוע נראה תוצאות".

כמו כן, התייחס לתפקוד הלקוי של המעבדות בנתב"ג, והסביר: "המעבדה שקיבלנו זה ירושה מהממשלה הקודמת. היה הליך שאני חושב שלא הכי כשר במכרז. ראיתי שהחברה שזכתה, היו המון בעיות איתה. אני חושב שחוקרים את זה, אבל אין לי מספיק מידע לתת".