צבי אבינר ופני
צבי אבינר ופניצילום: דוברות

צבי אבינר וַפְּנִי (57), בכיר במשרד החוץ, מונה היום (שלישי) ליועץ המדיני מטעם משרד החוץ של נשיא המדינה ה-11, יצחק הרצוג.

ופני, שנבחר על ידי הרצוג לתפקיד בהמלצת שר החוץ, יאיר לפיד, ומנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, משרת ב-30 השנים האחרונות כדיפלומט במשרד החוץ ומכהן בשנתיים האחרונות בתפקיד ראש חטיבת צפון אמריקה של משרד החוץ.

בין התפקידים השונים בהם כיהן ופני מאז החל את שירותו במשרד החוץ בשנת 1991: שגריר ישראל בסלובקיה, יועץ דיפלומטי בלשכת ראש הממשלה, שגריר ישראל בפיליפינים, סגן הקונסול הכללי בלוס אנג'לס ותפקידים נוספים.

ופני מתגורר בעיר מודיעין ולו שני ילדים. בעל תואר שני בהיסטוריה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר ראשון בהיסטוריה אירופית והיסטוריה של עם ישראל מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

צבי אבינר ופני יחליף עם כניסתו של הרצוג לתפקיד נשיא המדינה את שולי דוידוביץ׳, ששימשה ב-3 השנים האחרונות כיועצת המדינית של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. דוידוביץ' תיכנס בקרוב לתפקידה כרח"ט תפוצות ודתות במשרד החוץ.

דוידוביץ' הצטרפה לשירות החוץ לפני 25 שנים ובשירותה בבית הנשיא הובילה בין היתר את כנס מנהיגי העולם לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ-בירקנאו בבית הנשיא, אליו הגיעו ברכבת אווירית מעל ל-50 נשיאים, ראשי ממשלות וראשי פרלמנטים. היא ליוותה את הנשיא בכל פועלו בזירה המדינית בשנים אלה, כשניסיונה העשיר בשתי זירות מרכזיות לישראל ביחסי החוץ-אירופה והאו"ם סייע לנשיא רבות.