סטרלינג חוגג הערב עוד שער בוומבלי
סטרלינג חוגג הערב עוד שער בוומבליצילום: רויטרס

היה שווה לחכות. 25 שנים עברו מאז הדיחה נבחרת גרמניה את אנגליה באחד מאירועי הכדורגל שנצרבו עמוק בזיכרון של אוהד כדורגל ובפרט אוהד אנגלי. היה זה במסגרת חצי גמר יורו 1996, כאשר הגרמנים ניצחו את האנגלים באצטדיונם הביתי, אצטדיון וומבלי בתום דו-קרב פנדלים בתוצאה 6:5 בדרך לזכיה באליפות אירופה.

הערב (שלישי) האנגלים השיגו את הנקמה הספורטיבית המושלמת כשהדיחו את הגרמנים באותו המקום, אצטדיון וומבלי בשלב שמינית הגמר עם 0:2 גדול ומרגש, אל מול אלפי אוהדיהם הביתיים.

האנגלים שקיימו את משחקם הרביעי בטורניר באותו האצטדיון, אצטדיונם הביתי, וומבלי אשר יארח את משחקי חצאי וגמר היורו, שמרו על המאזן הטוב בו כשהשיגו ניצחון 12 מ-14 משחקים בו ובטורניר הנוכחי לא הפסידו בו ולא פעם אחת.

האנגלים, שלא הרשימו בשלב הבתים המוקדם והצליחו להעפיל לשמינית הגמר עם שני ניצחונות ביתיים קטנים בתוצאה 0:1, שניהם משער של חלוצם, ראחים סטרלינג שעד הערב היה היחיד בנבחרת אנגליה שכבש לזכותה בטורניר הנוכחי, נהנו גם הערב משער של החלוץ הקטן המצויין כשזה הגיע רק בדקה ה-75, לאחר זמן רב ללא שערים במשחק וכשכבר נדמה היה שהמשחק ייכנס להארכה.

השער של סטרלינג פתח את החגיגה האנגלית והלחיץ את הגרמנים שניסו להשוות והפקירו את ההגנה. הארי קיין בדקה ה-86 דאג להעניש אותם על ההפקרות ההגנתית, הכפיל את התוצאה וקבע ניצחון גדול ומרגש שנוקם בגרמנים על כל השנים אך בפרט על אותו חצי גמר יורו 1996.

ההדחה של גרמניה הערב מטורניר היורו קובעת למעשה כי כל הנבחרות ששיחקו במסגרת בית מספר 6, מה שכונה "בית המוות", בית בו היו אלופת העולם צרפת, אלופת אירופה פורטוגל ואלופת העולם לשעבר גרמניה, מסיימות את הטורניר מוקדם מהצפוי, כבר בשלב שמינית גמר היורו. יורו 2021 לא מפסיק להפתיע ולרגש.