להט"ב (אילוסטרציה)
להט"ב (אילוסטרציה)צילום: iStock

בקרוב: צעירים בספרד יוכלו לבחור את המגדר המיני שיופיע בתעודת הזהות שלהם, גם ללא טיפול הורמונלי או שינוי מין באופן פיזי.

ממשלת ספרד אישרה טיוטת חוק שתאפשר לכל אזרח מגיל 14 ומעלה לבחור את המגדר המיני שיופיע בתעודת הזהות ובמסמכים הרשמיים שלו. בניגוד לחוק הנוכחי, השינוי לא יצריך מהמבקשים לעבור טיפול הורמונלי או לשנות את המגדר המיני גם באופן פיזי, אלא יוכל להתבצע רק ברישום המסמכים האישיים בלבד.

הצעת החוק החדשה קובעת כי שינוי מגדר מיני באופן רשמי יוכל להתבצע כבר מגיל 12, אולם בני 12 עד 14 יזדקקו לקבל אישור מבית המשפט על מנת לעבור טיפול הורמונלי לשינוי מין או לשנות את מגדרם המיני בתעודת הזהות, בעוד צעירים בגילאי 14 עד 16 יזדקקו לאישור של אחד ההורים. בני 16 ומעלה יוכלו לשנות את מגדרם המיני במסמכים הרשמיים ללא שום צורך באישור מוקדם.

מי שעמדה מאחורי החוק החדש ודחפה לאישורו בממשלה הספרדית היא השרה לשוויון, אירן מונטרו, שאמרה לאחר אישור טיוטת החוק כי "מדובר בצעד ענק קדימה בנושא זכויות קהילת הלהט"ב ובמיוחד של טרנסג'נדרים".

היא הוסיפה עוד כי הצעת החוק חשובה במיוחד מאחר ומדינות רבות באירופה מעבירות בחודשים האחרונים חוקים המיועדים כנגד חברי קהילת הלהט"ב וטרנסג'נדרים.

"אני חושבת שאנו לא רק משדרים מסר ברור בכל מה שקשור להגנה על כולם, אלא גם לאירופה כולה. המסר הוא שזכויות האדם והבטחת החופש, הכבוד והאושר של כולם, מי שהם לא יהיו ומי שהם אוהבים, הם היסודות של הפרויקט האירופי", אמרה מונטרו.