סופת חול
סופת חולצילום מסך ביוטיוב

אזרח מצרי שהעלה סרטון לרשת החברתית טיקטוק ובו התלונן על החום הכבד בכווית, שרשמה טמפרטורות שהגיעו עד 50 מעלות בימים האחרונים, מצא את עצמו בתא המעצר ומגורש מהמדינה לאחר שהואשם כי מדובר ב"סרטון פוגעני".

האיש, שפרטיו לא פורסמו, צילם סרטון בעזרת מצלמה שהציב על לוח המחוונים ברכבו בעת שנסע בכביש בכווית בשעה שסופת חול השתוללה סביבו.

"אני בסערת חול כרגע, אני ממש לא יכול לראות כלום מולי. בסדר, כווית, בסדר", נשמע האיש אומר בסרטון, כאשר הוא מפנה את המצלמה אל הכביש שכמעט הוסתר לחלוטין בסופת החול. זמן קצר לאחר שהעלה את הסרטון לרשת הטיקטוק, הוא הפך לויראלי וצבר עשרות אלפי צפיות.

שלטונות כווית, מתברר, לא אהבו את התלונות של האזרח המצרי על הטמפרטורות הגבוהות והחליטו לעצור אותו ולגרש אותו בטענה כי הסרטון שפירסם פגע במדינה.

ממשרד הפנים בכווית נמסר כי "האיש שפירסם את הסרטון הפוגעני נעצר וינקטו נגדו בצעדים המשפטיים הנדרשים".

בדיווח שפורסם מאוחר יותר באתר "חדשות המפרץ" נמסר כי הוא גורש מכווית חזרה למצרים. ההחלטה לעצור את האיש ולגרשו מכווית רק בעקבות סרטון בו הוא מתלונן על מזג האוויר, הובילה לביקורות חריפות מצד גולשים ומשתמשי הרשתות החברתיות, שטענו כי כווית מפרה את חופש הביטוי.

בתגובה, פירסמו רבים מהגולשים סרטונים בהם הם מתלוננים על מזג האוויר בכווית, כתמיכה באזרח המצרי. ארגוני זכויות אדם יצאו בשנים האחרונות כנגד מדיניות חופש הדיבור והיחס של כווית לעובדים זרים וטענו כי המדינה חייבת לשפר את מדיניות שמירת זכויות האדם שלה.