הטיל החדש
הטיל החדשצילום: רפאל

חברת רפאל לייצור מערכות לחימה מתקדמות חושפת את מערכת הנשק SeaBreaker, טיל לוחך-ים מדור 5, אוטונומי, הראשון מסוגו, שמסוגל לתקוף לטווח של 300 ק"מ בדיוק של מטרים בודדים.

הטיל משוגר מהים או מהיבשה ומשמש לתקיפות מטרות עומק איכותיות הן בים הפתוח והן בקרבת החוף, וכן במתארי ים מורכבים (נמלים, מפרצים, ומקבצי איים).

השילוב הייחודי של טכנולוגיות רפאל המוכרות ממערכות כמו הברד והתמוז הופכות את הטיל למערכת תקיפה מתוחכמת, שמסוגלת להתאים את עצמה לצרכים רב זרועיים, כלומר מתאימה גם למתארי קרקע ומטרות יבשתיות, כמו גם יכולות שיגור מפלטפורמות ימיות, יבשתיות וניידות. רפאל החלה בפיתוח הטיל לאור ריבוי האיומים בזירה הימית, ובהגנת חופים – איומים הולכים וגוברים בכל העולם בשנים האחרונות. הטיל מיועד בשלב הראשון לשיווק ללקוחות בחו"ל.  

מנכ"ל רפאל, אלוף (מיל') יואב הר-אבן: "הניסיון המבצעי, יחד עם מגוון רחב של היכולות הטכנולוגיות של רפאל, מאפשרות לנו להציג היום את טיל ה-Sea Breaker, טיל בעל יכולות מתקדמות לשימוש רב-זרועי, המספק מענה למגוון איומים ארוכי טווח בזירות רוויות וסבוכות. לטיל מבנה אווירודינאמי חדשני, ההופך אותו לקל וקומפקטי, מה שמאפשר התקנתו על פלטפורמות ימיות קטנות דוגמת ספינות טילים, ולשדרג משמעותית את יכולות התקיפה שלהן". 

ה- Sea Breaker מצויד ביכולות ATA רכישת מטרה אוטומטית (Auto Target Acquisition) ויכולת סיווג מטרות אוטומטית ATR (Automatic Target Recognition),המבוססת על יכולת למידת מכונה  (Deep Learning) וחיפוש והשוואה במאגרי מידע גדולים (Big Data) וכן אלגוריתם התאמת תמונה מתקדם. 

כמו כן, הטיל טס במהירות תת קולית גובהה, בעל יכולת תקיפה של מטרה ממגוון כיווני הגעה וזוויות תקיפה, מבוסס על תכנית תקיפה מוגדרת מראש הכוללת נקודות ניווט, כיווני הגעה, זווית פגיעה ונקודת פגיעה מוגדרת. 

הטיל פועל בחתימה נמוכה, ובזכות טכנולוגיות אלקטרו-אופטיקה מתקדמות הוא חסין כמעט לחלוטין לאיתור זיהוי ושיבוש בסביבת GPS.