דגל הלהט"ב מתנוסס מחוץ למשרד החוץ
דגל הלהט"ב מתנוסס מחוץ למשרד החוץצילום: משרד החוץ

ראש אגף משמעת בנציבות שירות המדינה לא מתכוון לפתוח בחקירה משמעתית נגד עובדי משרד החוץ שתלו דגל להט"ב במשרד בירושלים.

כזכור לפני כשבועיים הורה שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד לתלות את ''דגלי הגאווה'' מחוץ לבניין משרד החוץ לרגל ''חודש הגאווה''. ארגון "בצלמו'' הגיש קובלנה משמעתית לאגף המשמעת של הנציבות, בטענה שאין לרשות שלטונית סמכות לבצע כל דבר שאיננו כתוב בחוק, וככזו ההנחיה לתלות את דגלי הלהט"ב שהייתה לא חוקית ואסורה על עובדי המשרד.

בקובלנה נטען שיש לפתוח בחקירה כנגד עובדי המדינה שהשתתפו בתליית הדגל. מכתב תשובה שנכתב על ידי מנהל בכיר באגף המשמעת בנציבות, עו"ד גיא דוד, נדחתה התלונה בטענה שלא מובן הקשר בין תליית הדגלים לבין עקרון החוקיות, שכן עקרון זה עוסק בפעולה שלטונית מצד הרשות ועל פני הדברים תליית דגל זה או אחר אינה עולה כדי פעולה שלטונית.

בנוסף נטען שלא נעשתה כאן כל פגיעה בכבוד המדינה או עבירה על חוקי המדינה. ולכן הוחלט לא לפתוח בחקירה כנגד עובדי משרד החוץ שתלו את הדגל על בניין המשרד.

שי גליק מנכ"ל ''בצלמו'' מסר: "לו שר ימני היה תולה דגל של בית''ר ירושלים לכבוד ניצחונה של הקבוצה, אין ספק שהייתה ניתנת לו הנחייה מיידית להורידה. אולם ניכר שכאן אף אחד לא מתערב. בכוונתנו לבדוק לעומק איך וכיצד נקנה הדגל, האם נעשה הדבר במכרז ובהליך תקין?

''החוק חייב להיות שיויוני תמיד", הדגיש גליק, ''לא ייתכן שבשם אג'נדות מסוימות שגם פוגעות ברגשות רבים יהיה מותר לעשות הכל בלי דין ובלי דיין. החוק צריך להיות שווה לכולם בכל עת ובכל מצב''.