אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

גל החום ההיסטורי שפוקד את קנדה בימים האחרונים הביא לטמפרטורות שיא של 49.6 מעלות בעיר ליטון בקולומביה הבריטית אתמול (שלישי), כאשר גם אזורים נרחבים אחרים בקנדה ובצפון – מערב ארה"ב מתמודדים עם גל חום שגורר קורבנות בנפש.

ביום שלישי נשבר שיא הטמפרטורות ביום השלישי ברציפות, וזו היתה הפעם הראשונה שנרשמו מעל 45 מעלות חום בקנדה, 20 מעלות מעל לממוצע.

לפחות 130 בני אדם מצאו את מותם בוונקובר בימים האחרונים מגל החום, מרביתם קשישים ומחוסרי בית. החום הכבד גם הביא לגל שריפות בשטחים נרחבים, וכוחות הכיבוי נאבקים בלהבות המתפשטות במהירות.

סטיב אדיסון, בכיר במשטרת ונקובר, התראיין לתקשורת המקומית וסיפר כי "אני קצין משטרה 15 שנה ומעולם לא חוויתי את היקף מקרי המוות הפתאומיים בפרק זמן כה קצר. אנשים מגיעים לבתי קרובי משפחה ומוצאים אותם מתים. מעולם לא חוותה חום כזה, ולמרבה הצער עשרות אנשים מתים בעקבות זאת. הקצינים שלנו מותחים את קצה כבול היכולת עד דק, אבל אנו עדיין עושים הכל כדי לשמור על האנשים".

רבים מהבתים הפרטיים בוונקובר וקולומביה הבריטית אינם ממוזגים, מאחר והטמפרטורות הממוצעות בחודשי הקיץ נמוכים משמעותית מאשר בגל החום הנוכחי. על פי השרות המטאורולוגי בקנדה, גל החום הנוכחי נגרם עקב תופעה הנקראת "כיפת חום" ומדמה מכסה המוצב על סיר מבעבע, מה שמגביר את חום המים עוד יותר.

ראש ממשלת קולומביה הבריטית, ג'ון הורגן, אמר במסיבת עיתונאים כי "אנו בעיצומו של השבוע החם ביותר שחוו תושבי קולומביה הבריטית אי פעם, ויש לכך השלכות הרות אסון על משפחות ועל קהילות".

הבשורות הטובות לתושבי קנדה הם כי על פי התחזית כבר היום אמורות הטמפרטורות לצנוח באופן משמעותי ולחזור לממוצע.