בעז שפירא
בעז שפיראצילום: באדיבות המצולם

 

לאחר הבחירות והקמת ממשלת "השינוי" ו"הריפוי" מצויים יהודים רבים מאד בחרדה או לכל הפחות בחשש גדול מפני הבאות.

מנבאי השחורות רבים, חלקם מתוך אכזבה אמתית וחלקם משום אינטרס פוליטי. בחלוף שבועות ספורים נראה שאת המבחן הראשון צולחת הממשלה בהצלחה, לעת עתה לפחות.

כוונתי ליישוב אביתר כמובן. בשבועות האחרונים עקבנו כולנו אחר היערכות כוחות הביטחון לפינוי גירוש והחרבה כשמראות העבר והניסיונות הקשים אותם עברנו אנו נאמני ארץ ישראל אינם מרפים ונראה היה  שעוד מעט קט יחזור חלום הבלהות – מאות אנשי יס"מ, סוסים, שוטרים ואלות, ובעיקר אלימות רבה וקשה – המופנית אל אחים, מטובי בניה של הארץ הזו.

והנה, משום מקום הפציעה הבשורה לפיה הושגה פשרה. תוך שעות לא רבות הועם זוהרה של זו אך גם עתה יש שביב של תקווה ואולי יותר מכך שהעניין יסתיים בטוב. איך אמרה אורית סטרוק – אנו נעקוב בדאגה.

אני רוצה לקבוע בפסקנות שלו נתניהו היה ממשיך להיות ראש ממשלה, אביתר הייתה מוחרבת בלי להניד עפעף. אותו נתניהו שהצביע בעד גירוש, אותו נתניהו שמסר את רוב שטחה של חברון לשליטת האויב, אותו נתניהו שבמשמרת שלו היה הרס בבית אל, במיגרון , בעמונה ובעוד מאחזים רבים מספור – לא היה מהסס לרגע.

אותו נתניהו שבימים של ערב בחירות מחזר אחרי רבני הציונות הדתית, מכתת רגליו לחברון ולעפרה ומרעיף שבחים על תלמידי חכמים ובחורי ישיבות נעלם מיד לאחר סגירת הקלפיות, מפנה גבו בצירוף כתף קרה למועצת יש"ע, להתיישבות ולמתיישבים.

יעידו האירועים שפורטו לעיל, תעיד הקפאת הבנייה העמוקה, תעיד חאן אל אחמר, יעידו עשרות אלפי מבנים אותם בנו ערבים באופן לא חוקי ולעומתם הרס מתמשך של אחיזה יהודית בגבעות רבות.

כעת בנט ראש הממשלה. הביקורת על מהלכיו הפוליטיים רבה והכעס גדול. יחד עם זה עם עובדות אי אפשר (וגם אינני רוצה) להתווכח. בעובדה, אביתר לא הוחרבה. זאת ואף זאת – במקום תישאר אחיזה יהודית, בשלב ראשון של כוחות צבא (נוכחות חשובה מאין כמותה) כאשר לגבי השלב השני יש הצהרת כוונות לבדוק באם ניתן להסדיר יישוב חדש בארץ ישראל.

הללויה!!

אינני מברך על המוגמר אך לעת עתה נמנע חילול השם גדול, נמנעו מחזות קשים של אלימות וגירוש יהודים, פועלם של החלוצים מאביתר לא היה לריק והמקום ייתפס ע"י כוחותינו, גם הבתים יישארו לעמוד על תילם. מה שנותר הוא שהכוחות הלאומיים בממשלה ימשיכו לפעול כדי לבסס יישוב במקום, מלאכה שאינה קלה כלל ועיקר, בעיקר בשל זהות השותפים לממשלה הזו.

משנפל הפור הפוליטי מה שנותר לנו לעשות הוא לשפוט את בנט ושותפיו על פי המעשים. נכון לרגע כתיבת שורות אלה יש מקום לתקווה. לא תזיק גם תפילה.