מטבעות וירטואליים- מטבעות העתיד?
מטבעות וירטואליים- מטבעות העתיד?צילום: iStock

בעידן המודרני כבר לא צריך לנופף באקדח ולהסתובב עם מסכה בשביל לשדוד מיליארדי דולרים, מספיק מחשב נייד וחיבור לרשת. האחים קאג'י שניהלו מערכת להשקעה במטבעות וירטואליים נעלמו בימים האחרונים כשברשותם למעלה מ3.6 מיליארד דולרים.

בשנתיים האחרונות ראיס ועמיר קאג'י מדרום אפריקה הקימו את Africrypt מערכת פופולרית להשקעה במטבעות וירטואליים. האחים, בני 21 ו19 בלבד, הצליחו להקים את המערכת ללא משרדים מסודרים ולמעשה היא התנהלה באופן וירטואלי לחלוטין. ההשקעה במערכת התנהלה כסדרה עד שלפני כחודשיים שני האחים הודיעו לקהל הלקוחות המלצה מחשידה וביקשו מהם שיימנעו מלמשוך את כספם.

לקוחות שאכן ניסו למשוך את הכספים גילו לתדהמתם כי כל הכסף שהושקע במערכת נעלם וכי זוג האחים נעלם עם סכום הכסף שהועבר אליהם. לא רק הלקוחות מחפשים אחרי זוג השודדים אלא גם בני המשפחה שלהם טוענים שהם נעלמו ושאי אפשר למצוא אותם.

האירוע שכבר זכה לשם "שוד הקריפטו הגדול בהיסטוריה" נתפס על ידי רבים כהונאת פירמידה. לפי ההשערות, האחים קאג'י כלל לא השקיעו את הכסף שקיבלו מהלקוחות, אלא לקחו אותו לעצמם והצליחו להעביר "רווחים" ללקוחות בעזרת שימוש בכספים של אנשים חדשים שהשקיעו במערכת.

בימים האחרונים, האחים קאג'י העבירו לרשת ה-BBC באמצעות עורך דינם ג'וש אוסתהויזן כי הם כופרים בכל האישומים. לדבריהם, אין כל ביסוס להאשמות שהם קשורים לשוד הקריפטו וכי מדובר במישהו חיצוני שפרץ למערכת ושדד אותם. עורך הדין הוסיף כי האחים העדיפו לברוח למקום מסתור מאשר להתלונן למשטרה על הפריצה מכיוון שהם קיבלו איומים על חייהם.

בינתיים האחים עדיין מסתתרים במקום מחבוא, אבל נראה שכמו במקרים קודמים רבים- כדאי להתייחס בספקנות כלפי הצעות לרווח מיידי ומהיר דרך השקעות ברשת.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בצעירים בערוץ 7- המקום בשבילכם!