מהומה בכנסת: האופוזיציה טוענת שאביר קארה הצביע פעמייםערוץ כנסת

מהומה בכנסת בצהריים (חמישי) בהצבעה על חוק החל"ת לאחר שח"כ אביר קארה מימינה הצביע פעמיים הן ממחשבו והן מהמחשב של ח"כ עידית סילמן על חלק מהסעיפים.

האופוזיציה דרשה לעצור הצבעה עד לבדיקה. היעוץ המשפטי של הכנסת אישר 10 דקות הפסקה לבירור העניין בסיומן החליט יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, לקיים הצבעה חוזרת.

"לאחר שהנושא נבדק על ידי הייעוץ המשפטי, יחד עם מזכירת הכנסת ויועמ"שים נוספים, עם ח"כ קארה, ובנוכחות אמנם חלקית של ח"כ אוחנה שבנוכחותו נשאלה גם שאלה, ולטובת שמירת טוהר ההצבעה תתקיים הצבעה מחודשת. הנושא נבדק, הייתה הצבעה, על פי ההצהרה של ח"כ קארה הצבעה אחת בשוגג מה עוד שמיד עם ההצבעה הוא הרים את ידו והודיע שהוא הצביע בשוגג", הבהיר לוי.

באופוזיציה זעמו על ההחלטה וקראו קריאות לעברו של ח"כ לוי בדרישה לפתוח בחקירה פלילית של המקרה. שר המשפטים לשעבר, ח"כ אמיר אוחנה, הצהיר כי "מדובר בעבירה פלילית ולא בשוגג" ודרש לבדוק את הצבעותיו של קארה לאורך השבועות האחרונים.

יו"ר הכנסת: הנושא נבדק, הייתה הצבעה, על פי ההצהרה אחת בשוגגערוץ כנסת

"אי אפשר להצהיר לפרוטוקול גנבתי ואז להיות פטור מעונש. בנוסף, לא מדובר פה בשוגג, אם הוא היה יושב במקרה בכיסא אחר ואז מצביע זה בשוגג אבל הוא הצביע פעמיים משתי עמדות כדי שייספרו שני קולות שהצביע ח"כ אחד.

"היות ובפעם הזו מישהו ראה את זה ואז זה הגיע להודעה לפרוטוקול, אני מבקש שייבדק שבועיים אחורה, האם היו פעמים נוספות שבהם ח"כ קארה הצביע הצבעה כפולה, ואני מבקש נציג מהאופוזיציה יהיה נוכח בזמן בדיקת הצילומים", אמר אוחנה.

בעקבות החלטת יו"ר הכנסת החליטו חברי האופוזיציה להחרים את כל ההצבעות במליאה. ‏במקביל הגיש ח"כ שלמה קרעי תלונה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה על "חשד להצבעות כפולות של ח"כ אביר קארה".

בסביבתה של סילמן הבהירו כי בשום שלב לא ביקשה באופן ישיר או מרומז מסגן השר קארה להצביע במקומה.

לשכתו של סגן השר אביר קארה מסרה בתגובה: "סגן השר, ח״כ אביר קארה הצביע בשגגה ממחשב לא נכון של ח״כ עידית סילמן והודיע במייד על טעותו ליו״ר הכנסת על מנת שההצבעה תתוקן", נמסר מטעם הלשכה.

מהליכוד נמסר בתגובה: "ממשלת ההונאה ממשיכה במדיניות 'אין הפתעות': מי שגנבו את קולות הימין והקימו ממשלת שמאל בתמיכת אנטי-ציונים, עכשיו גונבים הצבעות במליאה".