נפתלי בנט בסיום קורס קצינים
נפתלי בנט בסיום קורס קציניםצילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט השתתף היום (ה') בטקס סיום קורס קצינים בבית הספר לקצינים בה"ד 1, במעמד הרמטכ''ל רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע היבשה האלוף יואל סטריק, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים האלוף מוטי ברוך ומפקד ביה"ס לקצינים אלוף משנה גיא לוי.

בדבריו התייחס ראש הממשלה לפטירתו בטרם עת של מפקד חטיבת הנח״ל, אל"מ שרון אסמן ז"ל: "ראשית, בשם אזרחי ישראל, אני מבקש לשלוח מכאן תנחומים למשפחתו של אל"מ שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל שהלך הבוקר לעולמו.

''שרון היה לוחם, מפקד וקצין משכמו ומעלה. הוא הקדיש את חייו לשמירה על ביטחון ישראל. הוא פיקד, בין השאר, על גדוד נח"ל במבצע צוק איתן, נפצע וחזר ביום פציעתו לפקד על הגדוד במלחמה. עליו נאמר: ׳ממני תראו וכן תעשו׳. ליבנו עם משפחת אסמן היקרה".

ראש הממשלה פנה לקצינים החדשים שעל רחבת המסדרים: "קצינות וקציני היבשה החדשים של צה"ל, אתם אלו שתובילו את התמרון הבא בעת שנידרש לו, אתם אלו שתממשו את עקרונות הקטלניות והאפקטיביות העומדים בבסיס התוכנית הרב-שנתית 'תנופה', אותה גיבש ומוביל הרמטכ"ל אביב כוכבי. אתם שתבטיחו כי ידו של צה"ל תהא על העליונה גם במבחנו הבא.

''בעוד כשבועיים ימלאו 15 שנים לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. הייתה זאת הפעם האחרונה בה מימש צה"ל תמרון קרקעי רחב היקף. הייתי שם, כמפקד כח חי"ר במילואים, בעומק השטח. ראיתי איך נראית מערכה כאשר המוכנות אליה לוקה בחסר, והיעדים לוטים בערפל. צה"ל נמצא היום במקום אחר לגמרי. לוחמינו נחושים יותר, מקצועיים יותר, מצוידים יותר. אם וכאשר נידרש להפעיל את עוצמתנו – נהיה גם קטלניים יותר''.

בנט הדגיש: ''כשם שאיננו ששים אלי קרב, כך איננו ששים אלי תמרון. אך אם נחשוב כי יעדי המערכה מחייבים תמרון, לא נהסס לממשו. והוא יהיה מסיבי ונמרץ. ואז, נישא עיניים אליכם, קציני היבשה. אתם אלו שתובילו את התמרון. מסירותכם, נכונותכם, ועוז רוחכם – יובילו לניצחון".

הרמטכ''ל רא''ל אביב כוכבי נאם גם הוא בטקס סיום קורס הקצינים בבה"ד 1, ואמר: : "ידע כל מי שמנסה לפגוע במדינת ישראל - כל פעילות אויב התקפית, מקרוב או מרחוק, תיענה בתגובה משמעותית, גלויה או חסויה. כך נהגנו בעבר וכך ננהג בעתיד".

"צה"ל ומדינת ישראל מתמודדים בו זמנית עם שש זירות ובשישה מימדים. כדי למלא את המשימות בהצלחה אנו צריכים את המפקדים הטובים ביותר", אמר כוכבי.

הרמטכ''ל ספד למפקד חטיבת הנח''ל אל''מ שרון אסמן ז''ל שהלך לעולמו הבוקר בעת פעילות כושר קרבי. "נדהמנו הבוקר כשקיבלנו את הבשורה. שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו, משימתי, אוהב-אדם, קצין וג'נטלמן. ממנו תראו וכך תעשו. אנו כואבים את לכתו ושולחים מכאן תנחומים לשרון רעייתו, אלכס ואמה ילדיו, להוריו ובני המשפחה''.