מסע 'מומנטום'. ארכיון
מסע 'מומנטום'. ארכיוןצילום: יחצ

לראשונה מאז פרוץ הקורונה ינחתו בשבוע הבא (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון למעלה מ-100 אימהות יהודיות מארה"ב, קנדה, בריטניה וצרפת, כחלק ממסע מרגש של ארגון "מומנטום" וממשלת ישראל לחיזוק הזהות היהודית והקשר עם מדינת ישראל.

בין הנשים: קבוצת אימהות לחיילים בודדים שלא פגשו את ילדיהן מאז פרוץ הקורונה וקבוצת 'גיבורות רפואה' העומדות בחזית המאבק למלחמה בנגיף, אשר יפגשו במקבילותיהן הישראליות. עבור מרביתן, זהו הביקור הראשון בישראל.

המסע בין שמונה ימים מתקיים בהתאם ובכפוף להנחיות משרד הבריאות והממשלה והינו חלק מפיילוט ייחודי להחזרת קבוצות תיירות חינוכית מאורגנת לביקורים בישראל. המשתתפות, כולן מחוסנות, יעברו בדיקת קורונה ובדיקה סרולוגית לאבחון נוגדנים עם נחיתתן בישראל.

המסע מתאפשר אודות לשיתוף פעולה ארוך שנים בין ארגון מומנטום לממשלת ישראל, בהובלת משרד התפוצות ולמשרדי הבריאות והפנים שאפשרו את החזרת המסעות לישראל. המסע של האימהות לחיילים בודדים מתאפשר בזכות שיתוף פעולה עם ארגון "נפש בנפש".

בין אירועי השיא של המסע: מפגש מרגש שיערך בין האימהות לילדיהן, החיילים הבודדים, אשר רובם לא התראו מאז פרוץ הקורונה, וכן, מפגש בין חברות המסע, גיבורות לרפואה ובין בכירות מערכת הבריאות הישראליות, אשר כולן לקחו חלק במאבק בקורונה. כמו כן, המשתתפות יבקרו באתרי תיירות כמו ירושלים, מצדה, וים המלח.

מומנטום הינה תנועה יהודית עולמית, הפועלת משנת 2009 עם החזון לשנות את העולם דרך ערכים יהודיים ובאמצעות אימהות יהודיות – סוכנות השינוי וההשפעה הגדולות ביותר. שיאה של תכנית הדגל של הארגון הוא ביקור בישראל, במסגרתו נשים יהודיות, בעלות זיקה נמוכה לישראל ולעם היהודי מכל רחבי העולם מקבלות הזדמנות להתאהב בישראל.

לורי פלטניק, מייסדת מומנטום ומי שהשיאה משואה ביום העצמאות ה-72, אמרה: "אנחנו שמחים להיות בין הארגונים הראשונים שמחזירים קבוצות לישראל ועוד לשם מטרה כה חשובה, חיזוק הזהות והקשר עם ישראל של נשים יהודיות ברחבי העולם. שנת הקורונה הייתה מאתגרת במיוחד לכולנו ועל כן זוהי זכות גדולה להעניק את המסע לאימהות, שעמלו על חינוך הילדים בשנה המורכבת הזו, כאלה שעמדו בחזית המאבק הגלובלי אל מול הקורונה וכאלה שילדיהם עומדים בחזית ההגנה על מדינת ישראל".

שר התפוצות, ד״ר נחמן שי, אמר: ״משלחות המגיעות לישראל מידי שנה הם בסיס הקשר בין ישראל לקהילות היהודות בתפוצות. אחרי שנה מורכבת בה נפסקו משלחות אלו לישראל, אני מברך ונרגש על חזרתן של תכניות חשובות אלו במסגרת הפיילוט הייחודי שמחזיר קבוצות תיירות חינוכיות לביקורים בישראל״.