צבי סוכות
צבי סוכותצילום: יהונתן גוטליב

זה למעלה מיממה שבדף הפייסבוק הוויראלי של הכפר הערבי ביתא מופיע פוסט עם תמונה של צבי סוכות, אשתו ובנותיו בצירוף ייחולים למותו.

מדובר בדף פייסבוק של הכפר הערבי הסמוך ליישוב אביתר. לדף למעלה מ-25,000 עוקבים. בפוסט שנכתב על סוכות, אחד ממייסדי היישוב אביתר, נכתב: "הלוואי שאשתך הייתה אלמנה והבנות שלך היו יתומות".

הפוסט האלים קיבל מאות לייקים, בתוספת כ-150 תגובות של ערבים שמתארים שלל מחלות ומיתות משונות שהם מתפללים שתקרנה לסוכות. "זה מטריד מאוד", אמר סוכות בשיחה עם ערוץ 7. "זה כבר עשרות פוסטים לאורך תקופה עם תמונות של כל המשפחה".

"פניתי לצבא, אגיש תלונה במשטרה ומקווה שיטופל", הוסיף. "סביב מצעד הגאווה, להבדיל, המשטרה עצרה כל פעיל ימין שהתנסח בגסות בפייסבוק בלי תלונות של אף אחד".

הפוסט אלים, התגובות עוד יותר
הפוסט אלים, התגובות עוד יותרצילום: מסך פייסבוק

סוכות ניסה לפעול גם מול חברת פייסבוק. הוא דיווח על הפוסט האלים, ולהפתעתו קיבל תשובה במהירות. "הפוסט שדיווח עליו נבדק והוא אינו מפר את כללי הקהילה שלנו", הוא נענה מפייסבוק. "הודע לנו אם תראה משהו נוסף שמטריד אותך בפייסבוק".

כשסוכות העלה לחשבון הפייסבוק שלו תיעוד של הכנות תושבי ביתא להתפרעויות האלימות נגד כוחות הביטחון ותושבי אביתר - הוא נחסם מפייסבוק. סוכות כתב: "המחבלים מביתא מתכוננים להתפרעות הענק השבועית, לקחת את צו ההריסה ולהעתיק לכפר הרוצחים המטורלל הזה". בתגובה, כאמור, חשבונו הושעה על ידי פייסבוק לשלושה ימים.

ממשטרת ישראל נמסר: "הבוקר התקבל דיווח במשטרה אודות חשד לאיומים והסתה כלפי עובד במועצה האזורית שבשומרון. בעקבות הדיווח החלה המשטרה בבדיקה ובחינת החומרים שהתקבלו".

בעקבות פניית ערוץ 7 פייסבוק הסירה את הפוסט ומסרה: ״מבדיקה של הצוותים הגלובליים נמצא כי הפוסט הפר את המדיניות שלנו באשר לבריונות והטרדות ולכן הסרנו אותו״.