לימודי רפואה משלימה בירושלים
לימודי רפואה משלימה בירושליםצילום: מכללת מעינות

המקור של הרפואה המשלימה הוא מהמזרח, אולם גם במזרח התיכון לא נשארו מרחוק וכיום ניתן ללמוד בישראל דרך מיטב המומחים ובייחוד בירושלים את רזי הרפואה המשלימה, במגוון תחומים: רפלקסולוגיה, שיאצו, עיסוי רפואי, טווינא, ארומתרפיה, פרחי באך ועוד.

מדובר רק בקצה הקרחון מתוך מגוון רחב של קורסים מקצועיים אותם תוכלו ללמוד, לצורך התמקצעות במקצוע המרתק והעשיר אשר מעניק לא רק סיפוק עצום אלא גם ערך מוסף, כפי שיעידו מטפלים רבים אשר עוסקים במקצוע.

יתרה מכך, בשנים האחרונות נרשמה עלייה של עשרות אחוזים בפניות של מטופלים למטפלים בתחום, וזאת בשל סגולות הטיפול והאפקטיביות הרבה כטיפול משלים אשר יכול להקל באופן משמעותי על חייהם של מטופלים.

עקב כך נרשמה עלייה גם בביקוש לקורסים ללימודי רפואה אלטרנטיבית.

היכן ניתן ללמוד רפואה משלימה?

על מנת לעסוק בתחום, יש לקבל את הכשרה מקיפה אשר משלבת טכניקות חדשות וישנות אשר באמצעותן ניתן לטפל באופן פרטני במטופלים, ולעסוק במקצוע הן באופן עצמאי והן כשכירים במרכזי טיפול אשר פרוסים ברחבי הארץ, כמו גם קופות החולים אשר מציעות מגוון רחב של טיפולים משלימים.

משום כך, מדובר בהכשרה מקיפה אשר חייבת להתבצע באמצעות מכללה מקצועית אשר מציעה לא רק צוות מקצועי ומיומן אשר מעביר את התכנים אלא גם ליווי פרטני אשר נעשה הן באופן תיאורטי והן באופן מעשי, לצורך הכשרה מקיפה.

הרפואה המשלימה המושלמת

לא כל מי שלומד רפואה משלימה יכול לצאת מיד לדרך ולעסוק ברפואה משלימה כמקצוע. יש ללמוד והרבה, יש להיבחן וגם לעשות סטאז', אך בהשוואה לרפואה הרגילה זה הרבה יותר פשוט ויש לזה גם הרבה יותר ביקוש.

גם מבחינת רווחים, הרי שרפואה משלימה עשויה להוביל לפרנסה בשפע היות ומדובר בתחום פרטי שאנשים מוכנים לשלם עליו יותר ל מנת לקבל את הטיפול הכי טוב והכי מתאים עבורם.

מכללת מעינות לרפואה משלימה היא מכללה לנשים, שלוחת ירושלים-מבית לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה.

תכנית הלימודים במכללת מעינות עומדת בסטנדרטים בינלאומיים בשלושה אספקטים: אנו מאמינות בהכשרת מטפלות לרפואה אינטגרטיבית התואמת את הגישה העולמית המשלבת בין הרפואה הקונבנציונלית והרפואה המשלימה.

המכללה מתמחה מזה שנים רבות בהכשרה של מטפלות בתחום הרפואה המשלימה, כל זאת בליווי של מיטב אנשי המקצוע אשר הם בעלי קליניקות מצליחות רחבי הארץ.