חיסון לקורונה
חיסון לקורונהצילום: אריה מינקוב

בעוד נתוני ההידבקות בקורונה ממשיכים לעלות, בסוף החודש הנוכחי יפוגו תוקפם של חיסוני פייזר הקיימים במערכת הבריאות בישראל, ובקופות החולים קוראים למי שטרם התחסן כמו גם לצעירים בגילאי 12-15 להגיע ולקבל את מנת החיסון הראשונה כבר השבוע.

ד"ר מירי ראובני מזרחי, ראש חטיבת הבריאות בקופ"ח מכבי, שוחחה עם ענת דוידוב ב-103fm והתייחסה לנושא.

"בקופת חולים מכבי אנו עומדים על כ-40% שהתחסנו מבני הנוער בגילאי 12-15", סיפרה ד"ר מזרחי. "אנחנו קוראים לכל מי שטרם התחסן להגיע ולהתחסן במנת החיסון הראשונה עד יום שישי. הקריאה של איגוד רופאי הילדים והחוג למחלות זיהומיות בילדים וכלל האיגודים המקצועיים שעוסקים ברפואה, שקוראים לבוא ולהתחסן, היא מאוד משמעותית להורים ולנוער, אבל אנשים עוד לא מבינים שיש לנו מלאי חיסונים רק עד סוף החודש הזה – את המנה הראשונה אפשר לקבל עד יום שישי הקרוב, בלבד".

לצד הקריאה הנחרצת לחסן את בני הנוער, הורים רבים חוששים בעקבות דיווחים על כך שאצל חלק קטן מהילדים שקיבלו את החיסון התפתחה דלקת שריר הלב. ד"ר מזרחי התייחסה לסיכונים, ואמרה: "ידוע לנו שהסיכון בעבור ילדים בגילאי 12-15 שחולים בקורונה לחלות במחלה משמעותית וקשה הוא סיכון של 1 ל-3,000. לעומת זאת, במקרה של החיסון, הסיכון לחלות במחלה קשה של דלקת שריר הלב הוא סיכון של 1 ל-100,000".

"במכבי לא ראינו מקרים של מחלה קשה של דלקת שריר הלב", הדגישה ד"ר מזרחי. "היו לנו שני מקרים של מחלה קלה מאוד שעברה תוך כמה ימים, וזאת מתוך 50,000 החיסונים שנתנו לגילאים הללו. הנתונים אצלנו תומכים בנתונים שמתקבלים מהעולם. עוד לא הגענו ל-100,000 מחוסנים, אבל באופן עקרוני לא היה לנו אף מקרה קשה של דלקת שריר הלב במכבי", הוסיפה.

האם בחודש אוקטובר מבוגרים יקבלו מנת חיסון שלישית כזריקת דחף? "עדיין לא קיבלנו הנחיות", סיפרה ד"ר מזרחי. "גם זה יבוא אחרי דיונים עם הצוותים המקצועיים, שיבדקו לעומק את נושא הנוגדנים. יש את קבוצת הניסוי של פייזר, שמקדימה אותנו בכמה חודשים, ואותה בודקים בכל פעם. כך אנו יכולים לדעת כמה חודשים מוקדם יותר מהו מצב החיסוניות. ככל שתתקבל ההחלטה, נהיה ערוכים ונחסן גם את המנה השלישית".