שבת גיבוש לישיבת ההסדר צפת
שבת גיבוש לישיבת ההסדר צפתצילום: ישיבת ההסדר צפת

שבת גיבוש מיוחדת נערכה השבת בישיבת צפת: רבני הישיבה לצד משפחות האברכים, תלמידי הישיבה וחיילי הישיבה הנמצאים כעת בשירות פעיל שבתו יחד.

בסעודות השבת ובתפילות השתתפו רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב שמואל אליהו יחד עם הרב דודי דודקביץ' רב היישוב יצהר.

"בשבת הזו ראינו תמונה גדולה", אמר יועד שץ, אברך בישיבה. "ראינו בפרופורציה רחבה ביטוי לחיים שנולדים ומתגבשים סביב בית מדרש, אהבת חברים וניגון. אני כל כך שמח להיות חלק מבית המדרש הזה ומהחבורה המאירה הזו. תודה להשם".

יצחק, חייל המשרת בחיל השריון, אמר: "כמה טוב לחזור הביתה, כל חייל חולם לחזור לבית שלו, אבל אנחנו חולמים לחזור להיכל הישיבה, זה הבית הרוחני שלנו ואליו נחזור בכל מצב".

תהילה דולינסקי, הנשואה לאברך בישיבה, אמרה: "זאת הייתה שבת כל כך מיוחדת. אחדות ושמחה בלבוש של מלכות. הכל היה בשפע בהתארגנות מראש; מהאוכל, המשחקיה ועד הזמירונים. כל דקה הייתה מנוצלת בצורה חכמה שהגברים והנשים יזכו לשמוע תורה ולהתחבר לרוח המיוחדת של הישיבה גם הילדים היו בעננים. ככה סתם באמצע מירוץ החיים זכינו לקבל הרגשה שאנחנו חלק ממשהו גדול. תודה לכל העוסקים במלאכה".

"זכינו לקבל הרגשה שאנחנו חלק ממשהו גדול"
"זכינו לקבל הרגשה שאנחנו חלק ממשהו גדול"צילום: ישיבת ההסדר צפת

בסעודה השלישית דיבר ראש הישיבה, הרב אייל יעקבוביץ', בפני כלל המשתתפים: "אחד מארבעים ושמונה דברים בהם התורה נקנית ואולי החשוב שבהם הוא דיבוק חברים. מטבע הדברים ביומיום כל קבוצה בישיבה נמצאת בעבודתה. אברכים שיעורים הנהלה וכו' . דווקא בימים אלו שבהם לקינו בשנאת חינם בחרנו בישיבה להגביר השראת שכינה באהבה ודיבוק חברים. במבצע לוגיסטי לא פשוט כל תלמידי אברכי רבני ומנהלי הישיבה העברנו יחד שבת מרוממת במיוחד".

"דגש מיוחד הושם על נשות האברכים והרמים שבדרך כלל נמצאות מאחורי הקלעים של בית המדרש. קשה לתאר את החשיבות של החוויה שלהן בפגישה עם השירה התורה והשמחה של הישיבה. בסוף הרי הכל מכוחן ושלנו שלהן", הוסיף.

"תענוג היה לראות את נשיא הישיבה הרב שמואל אליהו מתמוגג מעוצמת השכינה של הקהילה המתברכת. בשעה בה נשמעו קולות ילדים במהלך השיעור שלו הוא ביקש שקול הילדים עוד יגבר. מסימני הגאולה הם ריבוי החיים של ילדי ישראל. יהי רצון ותרבה התורה המאחדת המברכת ומשמחת בכל ישראל", כך הרב יעקובוביץ'.