ח"כ יואב קיש
ח"כ יואב קישצילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

האם ההצבעה על החוק תהפוך להצבעת אי אמון ביוזמת האופוזיציה? חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ותקף את שרת הפנים איילת שקד.

"חוק האזרחות הוא חוק בו שקד נכנעה לכל הדרישות של רע"מ ומרצ, היא פגיעה בביטחון. ביטחון זה להעביר חוק הגירה מסודר שאנו תומכים בו", וציין: "החוק הזה הוצג על איילת שקד היא אמרה שהיא תעביר אותו ב-2018 לדעתי קראה לזה התחייבות בחירות".

לטענתו, "הוראת השעה מחוררת בצורה חסרת תקדים, בפשרות מטורפות מכרו את ישראל פעם עשירית, שקד בנט וחבורתם תמורת הסכמה קואליציונית. האופוזיציה במקרה הזה, למען ביטחון ישראל, נלחמת בכול הכוח בהחלטה השגויה של הקואליציה ואני מקווה שנפיל אותה". כתגובה לחוק האזרחות, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) יעלה להצבעה את חוק ההגירה. זאת, לדבריו של קיש, "חוק יותר שלם שעוסק בכול הנושא".

קיש המשיך במתקפה. "מי שמשפיע הוא איילת שקד ונפתלי בנט, והם עושים מהלך שבונה קואליציה עם רע"מ ומרצ ומחורר את חוק הכניסה לישראל. אנחנו רוצים חוק הגירה, בו לא יהיה מצב ששרה שנכנעת לדרישות מפלגות אנטי ציוניות פוגעת בזהות של מדינת ישראל", והדגיש: "אנחנו צריכים לשמור על צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית".

כשנשאל האם האופוזיציה תצביע בעד החוק, אם יועבר בנוסחו המקורי, השיב: "ממש לא יכול להתחייב על זה. יש לנו קואליציה ושרת פנים שפוגעים בזהות היהודית של מדינת ישראל ולזה לא ניתן יד".