הרב דב ליאור והרב משה שחור, מרבני 'הארץ הטובה', מתארחים באולפן ערוץ 7 לשיחה על שנת השמיטה המתקרבת

על הפתרונות הראויים והנכונים לשנת השמיטה מונה הרב ליאור בראש ובראשונה את 'אוצר הארץ' ומסביר כי כאשר התורה אסרה על אדם לעבד את שדהו ההתייחסות אליו הייתה כאל אדם פרטי, בעוד אם השדה מסור לציבור, כלומר לבית הדין שממנה שלוחים הפועלים מטעמו, הרי שהחקלאי הופך למעין שליח של בית הדין, וממילא ההגבלות של מכירה אינן חלות עליו.

הרב ליאור מדגיש כי קדושת פירות השביעית קיימת בכל מקרה, אלא שבמציאות של מכירת הארץ המציאות משתנה, אך "לא כולם מסכימים לנושא היתר המכירה משום שאם נצא מתוך נקודת מוצא שהשביעית נוהגת בזמנינו מהתורה הרי שאין בכוחה של מכירה להפקיע את קדושת הפירות על כל המשתמע מכך".

על מנת שלא להיכנס לספק זה מוחתמים אזרחים מראש על סכום שישולם מראש לרכישת הפירות, אך התשלום אינו על הפרי עצמו אלא על העבודה שכן לא ניתן לעשות סחר בפירות שביעית. בכך מקבל החקלאי את שווי כספו חזרה. "אז כל מי שאכפת לו לעודד את החקלאות העברית ואם הוא יאכל פירות שביעית על פי שיטת הרמב"ן מדובר במצווה מדאוריתא, יש מצווה שאדם יאכל פירות שביעית".

להרשמה למנוי לאוצר הארץ לחצו כאן

הרב מסכם את עיקרי הדברים: "אנחנו רוצים לעודד את החקלאות היהודית. יש לנו עניין שלא להיעזר ברכישת ירקות מנוכרים, בעיקר כיום כשיש בעיה לאומית והם נאבקים נגד עם ישראל. חשוב שעם ישראל ומדינת ישראל יהיו עצמאים באספקת מזון לקראת השביעית. אני מניח שרוב העם בריא ורוצה שארץ ישראל תהיה בידי עם ישראל".

הרב שחור מוסיף ומספר על מסע של רבנים ברחבי הארץ לעידוד הציבור הישראלי לחתום כבר כעת על 'אוצר הארץ'. "אנחנו רוצים לדעת כבר עכשיו, חודשיים לפני שהמיטה, מי ומי ההולכים", אומר הרב שחור ומדגיש את חשיבות החתימה המוקדמת מבלי להיסמך על כך שממילא בעתיד נקנה מאוצר הארץ.

הדברים מקבלים משנה חשיבות מאחר וכבר כעת נחתמו הסכמים על חקלאים איכותיים בכמות מספקת של תוצרת, אך הדברים תלויים באותו רישום מראש לאוצר הארץ, והדברים נעשים כעת, בשבועיים של החתמה של יהודים על 'אוצר הארץ'.

הרב שחור מפרט את אופן ההרשמה של המעוניינים. מדובר בתשלום של 50 שקלים ב-13 חודשי השנה הבאה, וזו ההתחייבות לרכוש מ'אוצר הארץ'. החותמים מקבלים זיכוי באפליקציה או בשובר שאתו ניתן לרכוש בעשרות חנויות בכל רחבי הארץ, "ובקניה שלי חיזקתי את כל הערכים עליהם דיבר הרב ליאור. אנחנו עושים זאת פשוט וקל. אני לא תורם אלא קונה לעצמי דרך אוצר הארץ".

להרשמה למנוי לאוצר הארץ לחצו כאן