פרופ' גליה רהב
פרופ' גליה רהבצילום: מירי שמעונוביץ

פרופ' גליה רהב התייחסה הבוקר (שני) למדדי התחלואה בנגיף קורונה בראיון ל-103FM. "יש עלייה במספר המקרים, היא לא מאוד מרשימה אך היא קיימת. לכן זה בדיוק הזמן לתקוף את המצב, ולמנוע התפרצות גדולה יותר".

לדבריה, על מנת למגר את התפשטות הנגיף במדינה, בראש ובראשונה יש לקדם את חיסון בני הנוער והמבוגרים שטרם התחסנו: "15 אחוזים מהמבוגרים לא התחסנו וצריך להגיע אליהם".

עוד הוסיפה כי "צריך לבצע אכיפה של עטית מסכות בחללים סגורים, גם בקרב בני נוער בבתי הספר. כמובן שחייבים להתארגן על נמל התעופה, כן לבדוק את אלה ששבים מחו"ל גם אחרי 5 ימים ולא רק בנמל התעופה".

באשר למתן מנת חיסון שלישית, הודתה פרופ' רהב: "אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק לכמה זמן החיסון יעיל. יש ירידה של רמת הנוגדנים לאורך זמן, אך זו תופעה ידועה".

בהמשך, שיתפה כי היא פועלת לקדם מתן מנת חיסון שלישית למדוכאי חיסון. "אני כבר 3 חודשים מנסה להניע את זה ואני מאוד מקווה שבאמת זה יקרה בימים הקרובים. האנשים האלה ממש עלולים להידבק, 2 החיסונים שהם קיבלו בד"כ לא היו יעילים ויש להם תחלואה ותמותה גדולה מהמחלה. לכן אני חושבת שכדאי לחסן אותם. חבל יהיה לזרוק מנות ולא לחסן את האנשים".