חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי מהליכוד, מסכם מנקודת מבטו את ישיבת הועדה המסדרת בה נפל חוק האזרחות ברוב אופוזיציוני, והעברתו לדיון במליאת הכנסת.

"ראינו ממשלה שמתבססת על תומכי טרור, גורמים אנטי ציוניים, שלא מצליחה לשמור על מדינת ישראל בכוחות עצמה. זה הדבר הראשון שאנחנו רואים כאן באופן ברור וחד משמעי", אומר חבר הכנסת קרעי.

"נמשיך להתנגד לכל חוק ולכל דבר שהממשלה הזו מביאה. הטעם הראשון הוא גופו של עניין. מכיוון שהם לא יכולים להקים ממשלה המתבססת על תומכי טרור וגורמים אנטי ציוניים ולבוא להגיד לנו שנציל אותם. אתם הקמתם את הממשלה הזו, אתם שהתבססתם עליהם ואתם רוצים שאנחנו נבוא ונחלץ אתכם? בנוסף, ברור לנו שחוק כזה שיש בו הרבה חורים של ועדות חריגים וכו' הוא תלוי במי שיישם אותו. כשזו ממשלה ימנית החוק יגן על ביטחונה של ישראל, אבל כשזו ממשלה שתלויה במנסור עבאס, שהוא זה שיקבע מי יאושר בועדת החריגים, אז זה חוק שהוא פלסטר ואין בו כלום. הוא יעוקר מתוכן. לחוק כזה שהוא הצגה בפני המחנה הלאומי לא ניתן יד".

בדבריו דוחה חבר הכנסת קרעי מכל וכל את הטענה לפיה האופוזיציה פוגעת בביטחון ישראל כשהיא אינה תומכת בהצעת החוק אותה רואה השב"כ ככורח ביטחוני. "הם אלה שפוגעים בביטחון ישראל. הם הקימו קואליציה שלא מצביעה על חוק שלטענתם יגן על ביטחון ישראל, אז הקואליציה והממשלה שלהם הן שפוגעות בביטחון ישראל, אז שירימו יד איתנו ויקימו ממשלת ימין נורמאלית".

לדבריו מאחר והחוק תלוי בממשלה המיישמת אותו לא ניתן לתמוך בו, בניגוד לשנים קודמות. לטעמו על מנת לאשר את החוק ניתנה למנסור עבאס האפשרות לקבוע מי יאושר בוועדת החריגים שתתכנס בכל חודש, והדבר מלמד על מגמותיה של הממשלה הנוכחית. "כשאנחנו יישמנו את החוק הוא היה טוב לישראל, אבל כשהוא בידיים שלהם הוא כחומר ביד היוצר, אחיזת עיניים ולא יותר מזה".

קרעי משוכנע שבישיבת הסיעה יוחלט שכולם מצביעים כאיש אחד משני הטעמים שהוא מונה כאן. לדבריו המציאות בפועל, בין אם יעבור החוק ובין אם לא, תהיה זהה שכן בכוחו של מנסור עבאס יהיה להכניס לישראל את כל מי שיחפוץ.