הפארק החדש בפתח תקווה
הפארק החדש בפתח תקווהצילום: דוברות עיריית פתח תקוה

עיריית פתח תקוה והחברה לפיתוח פתח תקווה ישלימו בקרוב את בניית הפארק החדש בעיר, הנחשב לאחר הפארקים העירוניים הגדולים בישראל.

בפארק יחנך בשכונת נווה גן והוא משתרע על שטח של 47 דונם וכן 7 דונם נוספים של מתקני משחקים. עלות הקמתו נאמדת בכ-30 מיליון שקלים אשר מומנו על ידי עיריית פתח תקוה ומפעל הפיס.

התכנון שנקבע כולל שימוש בעצים אופייניים לארץ ישראל. עצים נותני צל, שילוב של עצי פרי, ריבוי מתקני משחק לילדים ובדגש על חשיבות לכל שכבות הגיל. בפארק יהיו מסלולי הליכה, ריצה ואופניים שחוצים את הפארק, פיזור ספסלים לאורך שבילי ההליכה והריצה, יצירת הפרשי גובה של הקרקע בפארק לטיפוס ולשעשוע של ילדים.

כמו כן, תכנון הפארק החדש מבוסס על עבודה בטופוגרפיה ובצמחייה היוצרים מגוון חוויות לבאי הגן: שבילים ראשיים של הפארק הכוללים הליכה, מעבר לרכבי חירום ושבילי אופניים; גבעות דשא שבראשן נטיעת עצים בוגרים היוצרים "חדרים חוויתים"; תאורה אדריכלית; אזורים מישוריים המכילים מתקני משחק, כושר וכוח; רחבת בטון המוקפת בעמודי מטפסים ותאורה דקורטיבית; מתקני כושר ייחודיים לרווחת התושבים בכל הגילאים; שקע לח הקולט את מי הנגר העילי של הפארק ומאופיין בחווית בר המתכתבת עם האגם שמעבר לכביש.

הפארק החדש בפתח תקווה
הפארק החדש בפתח תקווהצילום: דוברות עיריית פתח תקוה

כמו כן, השקע נתחם ממזרח בקיר אדמה בשכבות המאפשר קינון ציפורים הצפויות להגיע לאגם; גבעות רכות עם בוסתן צמחיית עצי פרי ארץ ישראלים; שבילים המאפשרים שוטטות ומשחק בין הגבעות; נטיעות וטופוגרפיה להפרדה ומיסוך בין הפארק לקירות המגרשים הסמוכים.

עבודות הגינון מאופיינות בנטיעות ושתילות של צמחיה רב גילאית המשלבת בין שתילים בגדלים שונים, פקעות וזרעים, עצים בוגרים ושתילה בטכניקות מסורתית של שתילונים צעירים. בנוסף לכך, רבים מהצמחים ישתלו בתערובות צמחיה המשלבות מינים שונים באותו תא שטח במטרה לדמות אופי מגוון וטבעי.

שילובים אלו והרכב הצמחים המבוסס על מגוון של צמחים ביניהם צמחי תבלין וצמחיה ותיקה, צמחי תרבות הכוללים דגניים ועשבוניים רב שנתיים וכן צמחי בר, נועדו להקנות למשוטט בגן חוויות משתנות של שיטוט בין אם בשבילים ראשיים המלווים במופע צמחי מפורט ומגוון. סה"כ נטעו כ-60,000 שיחים, כ-500 עצים וכ-10 דונם של דשא, בשטח הפארק.

ראש העיר פ"ת רמי גרינברג מסר: "מדובר בפארק רחב ידיים ומשמעותי מאוד עבור תושבי העיר. לאחר שנים שקידום הפארק היה תקוע, בקרוב, עם סיום העבודות האחרונות, נחנוך את אחד מהפארקים העירוניים הגדולים בישראל. פתח תקוה נמצאת בהתפתחות תמידית והפארק בנווה גן הוא אבן דרך נוספת להקראת הגשמת החזון לעיר המתחדשת".

כל העבודות בפארק בוצעו על ידי החברה לפיתוח פתח תקווה בשיתוף אגף גנים ונוף ואגף חשמל בעירייה.

רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווה
רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקווהצילום: יוני קמפינסקי