אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד מנחם שניאור חי ישראל, אשר שימש מורה בבית ספר בעיר לוד, בגין ריבוי עבירות של הטרדה מינית, מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16 בהסכמה שהושגה במרמה, ועבירות סחיטה באיומים.

על פי המתואר בכתב האישום, שהוגש בידי עו"ד דפנה גסנר-פרנבך, הנאשם פתח שני פרופילים מזויפים ביישומון "הנגאאוטס", המשמש להעברת מסרים מיידים, ובאמצעותם התכתב עם נערים צעירים כאשר הוא מציג עצמו כנער חרדי, כל זאת עת שימש מורה בבית ספר לילדים בכיתות ב' ו-ג'.

במהלך ההתכתבויות, ולאחר שרכש את אמונם של הנערים, החל לנהל עימם שיחות בעלות אופי וגוון מיני. לשם ביסוס זהותו הבדויה שלח הנאשם תמונות ערום שמצא ברשת וכן סרטון בעל אופי מיני של אחד המתלוננים שלא ברור כיצד הגיע לידיו.

כמו כן במסגרת ההתכתבויות הנאשם ניסה לשכנע את הקטינים לשלוח לו תמונות וסרטונים שלהם, בעלי אופי אינטימי כאשר בחלק מהמקרים הנערים נעתרו לבקשותיו ואילו כאשר הפסיקו להיענות לו, איים על חלקם כי זהותם ידועה לו וכי יפרסם את דברי ההתכתבות ביניהם. כמו כן הנאשם פנה לאשתו של המתלונן מסרטון העירום ושלח לה את סרטון העירום.

בבקשת המעצר על תום ההליכים שהוגשה ציינה עו"ד גסנר – פרנבך כי "מספר העבירות, גילם הצעיר של הנערים אליהם פנה המשיב, העובדה כי המשיב הצליח לקבל את מבוקשו מאחד הקטינים, כמו גם דפוס הפעולה הברור בו נקט המשיב לאורך התקופה – כולם ביחד מצביעים על המסוכנות הרבה הנשקפת מן המשיב".