חנוכת התחנה
חנוכת התחנהצילום: דוברות המשטרה

טקס חניכת נקודת משטרה בצפון השומרון נערך אתמול (ראשון) במעמד מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, סגן מפקד המחוז תת ניצב נתן בוזנה, מפקד מרחב שומרון נצ"מ חיים סרגרוף, מח"ט מנשה, קצינים ושוטרים.

עם כניסתו של מפקד המחוז ניצב עוזי לוי לתפקידו, הוא קיים ביקורי עבודה בנקודות הקצה של המחוז, במסגרת ביקוריו נחשף לנקודה הצפונית בגיזרת המחוז אשר ממוקמת ביישוב טל מנשה בצפון השומרון.

בשיחה שקיים עם פיקוד מרחב שומרון והשוטרים, עלה כי זמני התגובה ומתן מענה לאירועים בגזרה זו הם ממושכים וזאת בשל היבטי זמן ומרחב.

לאחר עבודת מטה סדורה הוחלט על הקמת נקודת משטרה אשר תחזק ותשפר את האפקטיביות בתחום השירות לציבור, הביטחון האישי והסדר הציבורי ומתן שירות מיטבי לתושבי יישובי צפון השומרון. הנקודה תמנה כוח סיור, חקירות ומודיעין.

מפקד המחוז ניצב עוזי לוי אמר: "היום נפתחה באופן רשמי נקודת צפון השומרון, לאחר עבודת מטה סדורה ומקצועית, זאת תוך סיוע ושיתוף פעולה פורה בין פיקוד מחוז ש"י למועצה האזורית שומרון, שיתוף פעולה הדדי, אשר בא לידי ביטוי בשגרה ובחירום. הקמת הנקודה מהווה נדבך משמעותי בתהליכי ההתייעלות שמוביל המחוז, על מנת לתת שירות מיטבי לתושבי ישובי צפון השומרון ועל מנת לשפר את תנאי העסקתם וסביבת עבודתם של שוטרי המחוז, כל זאת תוך הצבת האזרח והשוטר במרכז הקשב, בהתאם למדיניות המפכ"ל''.

''ראוי לציין כי בחודש דצמבר אשתקד אירע רצח אסתר הורגן ז"ל, אשר נרצחה בידי מחבל בן עוולה, בסמוך למקום מגוריה, בישוב טל מנשה. אירוע זה ממחיש בצורה ברורה את חשיבות נוכחות וזמינות כוח שיטור מקצועי ומיומן, לצד כוחות ביטחון והצלה נוספים. מודה לכל מי שנטל חלק במלאכת הקמת הנקודה ומאחל הצלחה לכולנו'', כך לוי.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "אני מתרגש משתי סיבות, סיבה ראשונה כי כל האירוע הזה מראה על הגדילה המבורכת כאן של ההתיישבות בצפון השומרון, בזכות התושבים והישובים היקרים שגדלים ומתפתחים. הסיבה השנייה היא שבמשך זמן רב היה כאן פער גדול, יש כאן שוטרים קהילתיים שנתנו את הנשמה, אבל באמת השירות כאן היה חסר בהתאם לגדילה".

דגן סיפר על העבודה המשותפת של המשטרה יחד עם התיישבות: "בשומרון, ההתיישבות יחד עם המשטרה ויחד עם הצבא עובדים באמון מלא, וביחד אנחנו בונים. בונים כאן התיישבות, בונים כאן קהילה, ועובדים בתיאום עם שיתוף פעולה כמו שצריך כי כולנו אחים, וכולנו ביחד".