אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

רופאת משפחה שלא חוסנה ונדבקה בנגיף הקורונה מאושפזת במצב קשה בבית חולים ונאבקת על חייה.

עד כה אותרו שמונה מטופלים לא מחוסנים שנדבקו ממנה.

בחדשות 13 דווח כי הרופאה המשיכה לקבל מטופלים על אף שפיתחה תסמינים כבר בתחילת שבוע שעבר, ולא עברה בדיקה. הרופאה תחובר למכונת אקמו.

מניתוח אפידמיולוגי שביצע משרד הבריאות עולה כי החל מה-6 ביוני יש ירידה ביעילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%. הירידה נצפתה בו-זמנית עם התפשטות וריאנט דלתא בישראל.

עם זאת, יעילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%.

משרד הבריאות קורא לכל מי שבא במגע עם חולה מאומת, לרבות מחוסנים, להיבדק. המשרד מבהיר כי אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. ''אין למתן מנה שלישית פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגולטוריות''.

משרד הבריאות מקדם מתן מנת חיסון נוספת לאנשים עם ירידה במערכת החיסון (מדוכאי חיסון), בהם היתה תגובה נמוכה לפרוטוקול החיסון הרגיל.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ כינסו היום (ב׳) דיון בנושא חיסונים לנגיף הקורונה בהשתתפות ראש המל"ל, ממונה הקורונה, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות וגורמי מקצוע נוספים.

ראש הממשלה ושר הבריאות החליטו כי משרד הבריאות יקדם שני מחקרים רפואיים שיספקו מידע חיוני לקבלת ההחלטות בעניין החיסונים.

יתבצע מחקר בקרב חולים מאומתים לנגיף הקורונה שקיבלו חיסון, בהתייחס למרכיבים שונים (גילאים, מחלות רקע, מועד קבלת החיסון ועוד) במטרה לבחון את יעילות החיסון ואת קצב דעיכתו לאורך זמן על אנשים מקבוצות גיל שונות ועם מחלות רקע שונות.

כמו כן הוחלט על בדיקת החיסוניות התאית בקרב מחוסנים לאורך זמן על ידי בדיקה סרולוגית.

את המחקרים תרכז ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, בשיתוף קופות החולים.