אסי ישראלוף, ציון ברוך ושלום מיכאשווילי, הידועים כשלישיית מה קשור, הם מהכוכבים הגדולים במדינה כרגע. מעבר לעובדה שהם כבר יותר מעשרים שנה על הבמות, סרט הקולנוע החדש שלהם שובר שיאי מכירות שלא נראו פה בעשור האחרון ואולי בכלל.

הבחירה לעשות עליהם כתבה די מתבקשת, העובדה שהשם של ביבי עולה בכתבה שכזו כבר נראית מאולצת. אמירה קטנה של יצפאן שמזכיר בטעות את המילה בלפור מכניסה את רינה מצליח לכוננות, ומשם אנחנו ממשיכים לעוד דקה של דיבורים על הגבלת קדנציות של ראש ממשלה והתנגחות בתיאוריית ישראל השנייה של אבישי בן חיים.

השאלה העיקרית שלי כצופה היא למה? מה יוצא לנו מזה? נניח שבתקופת בחירות עוד היה אפשר להצדיק איכשהו שאלות על פוליטיקה שהשתרבבו לראיונות, בכל זאת, אולי יש קהל נאמן שדעתו של האומן האהוב עליהם תשפיע על ההצבעה שלהם, אבל מה זה עוזר עכשיו?

אני לא בעד לסתום לאומנים פיות, וביומן של ציון ברוך אני בהחלט אשמח לקרוא באריכות את דעתו על תיאוריית ישראל השנייה והתפקוד של ביבי, אבל פה המצב שונה לחלוטין. פה העניין הם לא שלישיית מה קשור.

בכתבה קצרה שמשודרת בפריים טיים כל דקה יקרה וכל שאלה נשקלת בקפידה, ובכל זאת החליטו רינה מצליח והעורכים לא רק לשאול את השאלות האלו אלא גם להשאיר אותן בעריכה. יותר ממה שזה מעיד על דעתם של ציון, שלום ואסי, זה מעיד על האווירה מאחורי הקלעים בN12 שקצת מתקשים להשאיר את סיפור ביבי מאחוריהם.

או, כמו שיצפאן אמר לרינה מצליח, "תניחו לו, באמת. תנו לו ללכת בכבוד. עזבו אותו. הלך".