ח"כ אילת שקד
ח"כ אילת שקדצילום: שלו שלום/TPS

במפלגת ימינה הגיבו בכעס להתנהלות האופוזיציה שהביאה לטענתם לאי אישור הארכת חוק האזרחות בניגוד לעמדת שרות הביטחון הכללי.

"האופוזיציה, בהובלת ביבי וטיבי, לא הצליחה להפיל את הממשלה, אבל יחד הם פגעו פגיעה ישירה בביטחון ישראל והפקירו את גבולותיה", אמרו בימינה.

עוד הוסיפו כי "ככה נראית פוליטיקה קטנה על חשבון אזרחי ישראל. זו הסיבה שהם באופוזיציה, ושם ישארו".

במפלגה תקפו בחריפות את יו"ר האופוזיציה. "מבחינת ביבי, אם הוא לא בשלטון - שהמדינה תעלה באש. הממשלה הזו תתקן את מה שהוא וחבריו עשו".

שרת הפנים איילת שקד הוסיפה, "מי שלא ראה את הצהלות של חברי הליכוד והציונות הדתית עם עופר כסיף וסמי אבו שחאדה לא ראה טרוף כזה מימיו. ביחד הם הפילו את חוק האזרחות, חוק חשוב לביטחון המדינה ולאופייה. ניצחון גדול לפוסט ציונות".

גורמים בימינה אף אמרו לערוץ 7 כי נשקלת האפשרות להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש, לאחר שהצביע נגד הקואליציה.

מנגד, גם בליכוד הגיבו להפלת חוק האזרחות ואמרו, "עסקה מושחתת שנתפרה בחשכת הלילה בין בנט לפיד ושקד לבין רע"מ ומר"צ התרסקה הודות למאבק נחוש שניהלה האופוזיציה בראשות נתניהו. בנט ולפיד רצו לקנות שני קולות של רע"מ תמורת הכנסת אלפי אנשים שהיו מעמידים בסכנה את זהותה הציונית וביטחונה של מדינת ישראל".

כאמור, חוק האזרחות, המונע איחוד משפחות פלסטיניות, נפל הבוקר (שלישי) בהצבעה במליאת הכנסת. 59 ח"כים הצביעו בעד החוק, 59 הצביעו נגד ושניים נמנעו.

רגע לפני ההצבעה הפכה הקואליציה את ההצבעה על החוק להבעת אמון בממשלה.

ח"כ אבי דיכטר (ליכוד) הצביע נגד, וואליד טאהא (רע"ם) הצביע בעד. מאזן גנאים (רע"ם) וסעיד אל-חרומי (רע"ם) נמנעו. גם ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) הצביע נגד החוק. שרת הפנים איילת שקד אמרה לח"כ צבי האוזר: "שקלי השתגע" ואף הציעה לבנט: "תכריז עליו כפורש".

שקד הגיבה: ״מי שלא ראה את הצהלות של חברי הליכוד והציונות הדתית עם עופר כסיף וסמי אבו שחאדה לא ראה טרוף כזה מימיו. ביחד הם הפילו את חוק האזרחות, חוק חשוב לביטחון המדינה ולאופייה. ניצחון גדול לפוסט ציונות״.

מהליכוד נמסר: "עסקה מושחתת שנתפרה בחשכת הלילה בין בנט לפיד ושקד לבין רע"מ ומר"צ התרסקה הודות למאבק נחוש שניהלה האופוזיציה בראשות נתניהו. בנט ולפיד רצו לקנות שני קולות של רע"מ תמורת הכנסת אלפי אנשים שהיו מעמידים בסכנה את זהותה הציונית וביטחונה של מדינת ישראל".

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר טען בתגובה להצבעה בכנסת כי נפילת החוק היא תחילת מפלתה של ממשלת ישראל "הצבענו נגד החוק בלב שלם במיוחד לאחר ההסכמה בין איילת שקד לרע״מ שהייתה מאפשרת פגיעה בביטחון ישראל וכניסת 1600 ׳פלסטינאים׳ למדינה. נפתלי בנט ואיילת שקד מוכרים את מדינת ישראל ומפרים את כל ההבטחות לבוחרים שלהם. ההצבעה היום היא תחילת הסוף הפוליטי של ממשלת בנט - מנסור עבאס".

ממפלגת ימינה נמסר: "האופוזיציה, בהובלת ביבי וטיבי, לא הצליחה להפיל את הממשלה, אבל יחד הם פגעו פגיעה ישירה בביטחון ישראל והפקירו את גבולותיה. ככה נראית פוליטיקה קטנה על חשבון אזרחי ישראל. זו הסיבה שהם באופוזיציה, ושם ישארו. מבחינת ביבי, אם הוא לא בשלטון - שהמדינה תעלה באש. הממשלה הזו תתקן את מה שהוא וחבריו עשו".

קודם לכן הגיעו סיעות הקואליציה להסכמה על הארכת החוק בחצי שנה במקום שנה. שרת הפנים איילת שקד הודיעה מעל דוכן הכנסת כי הגיעה להבנות עם עמיתיה בקואליציה. לדברי שקד בישראל ישנם 9,000 אנשים בעלי אשרת שהייה, ו-3,500 שקיבלו תושבות.

״שר הפנים לשעבר אריה דרעי נתן ל-1,600 אנשים אשרת מת"ק. גם אנחנו נאשר סכום אשרות דומים שיבחנו בוועדה הומניטרית. בנוסף, לאותם בעלי אשרות, יש בעיות הומניטריות. הוועדה ההומניטרית תתכנס ותדון ב-1,600 מקרים הומניטריים״, ציינה שקד.

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ תקף בחריפות את איילת שקד "איך לא רעדה לך היד שחתמת על ההסכם, ממועמדת לראשות ממשלה הפכת לסמרטוט. את הדוברת של בלד? של הרשימה המשותפת? של רע״מ? תתביישי לך, את סרח עודף של בנט".