י' נאלץ לירות בנשק כדי להגן עליו ועל חבריו מפני עשרות פורעים בשכונת בית חנינה בירושלים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו, אולם השופטת החליטה לשחררו למעצר בית תוך שהיא מתייחסת לאבנים שנזרקו לעברם, והסבירה כי מדובר ב'נסיבות מיוחדות'.

התקיפה אירעה בערב חג השבועות, בעיצומו של מבצע שומר החומות. קבוצת בחורים התארגנה לשמור במשך החג על נכס יהודי שננטש בשכונת בית חנינה.

כשנכנסו לשכונה איבדו את דרכם, ונאלצו לחכות למישהו שיוביל אותם אל הנכס. בעת שעמדו בצד הכביש נקלעו למארב קשה, שכלל הפרות סדר קשות, ויידוי של עשרות אבנים וסלעים על ידי ערבים.

היות וחברי הקבוצה לא ידעו לאן ללכת, הם נותרו במקום כברווזים במטווח. ברגע הזה י', ששירת בצבא, החליט לקחת נשק כדי לאבטח אותו ואת חבריו. מדובר בנשק ארוך השייך לאחד מחברי הקבוצה, ושימש את י' להרתעה בלבד, ללא ירי.

לאחר כמה דקות הגיע רכב שהוביל את הקבוצה לנכס המדובר. עשרות הפורעים רדפו אחריהם לעומק השכונה.

כשהגיעו לחניית הבית בו היו אמורים לבלות את החג הותקפה הקבוצה שנית. בתיעוד מהמקום נראות עשרות אבנים נזרקות לעבר חברי הקבוצה, ופוגעות בהם וברכביהם.

בשלב הזה ירה י' יריה בודדת באויר, לאחר שחש בסכנת חיים וצורך להגן עליו ועל חבריו. היריה היתה לצורך הרתעתי, לא סיכנה אף אחד ולא פגעה באיש. במקביל חברי קבוצה נוספים ביצעו ירי, שבחקירה התברר כמוצדק.

היות וי' השתמש בנשק שלא שלו, למרות יכולתו לתפעל נשק כזה, ביקשה הפרקליטות מעצר עד תום הליכים.

אולם, שופטת ביהמ"ש מחוזי ירושלים, חנה מרים לומפ, החליטה לשחררו למעצר בית. בהחלטתה ציינה כי "נסיבות המקרה ייחודיות", והזכירה את הכביש המלא באבנים שייודו לעבר הקבוצה, ואת העובדה שגם אחרים ירו בנשק.

עו"ד עדי קידר המייצג את י' מטעם ארגון חוננו מסר "מברכים ושמחים על החלטת בימה"ש לשחרר את הנאשם. אנו סבורים שמלכתחילה כתב האישום הזה לא היה צריך להיות מוגש. בית המשפט השתכנע שהאלימות והפרות הסדר הקשות מצד הפורעים הערבים לא רק שלא הביאו את המשטרה לעשות מעשה, אלא הצריכו את ההתערבות האקטיבית של הנאשם וחבריו".

עו"ד קידר הוסיף "לכן אנו מתפלאים, תמהים וכועסים על המעצר השרירותי של החשודים כולם ושל הנאשם עצמו. אנו מקווים שהשחרור הזה יסמל את הבאות ואת הביטול הכולל וזיכוי הנאשם מכל מה שיוחס לו בכתב האישום".