זריפה מאמוס
זריפה מאמוסצילום: באדיבות המשפחה

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יהודית מרר (73) תושבת אור עקיבא בגין רצח אחותה זריפה מאמוס ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, החל מחודש מאי 2021 התגוררה הנאשמת בבית אחותה בחדרה. בתאריך שלושה ביוני לפנות בוקר, הנאשמת והמנוחה ישנו על ספות נפרדות בסלון הדירה.

בסמוך לשעה 07:30, השתיים התעוררו, והמנוחה ניגשה לחדר השירותים בדירה. אז הנאשמת החליטה לגרום למותה של המנוחה, ניגשה לחדר השינה, נטלה מהשידה כלי מתכת בצורת עלי, וחזרה עם העלי בידה ונכנסה לחדר השירותים, שהמנוחה עדיין שהתה בו. באמצעות העלי, הנאשמת חבטה במנוחה בחוזקה בכל חלקי ראשה ופניה, ובגפיה העליונות והתחתונות, מספר רב של חבטות. מותה של המנוחה נגרם כתוצאה מנזק חמור למוח.

בהמשך הנאשמת שטפה במים את העלי, והניחה אותו חזרה במקומו על השידה בחדר השינה. לאחר מכן, הנאשמת תפסה בכוח את כלתה של המנוחה ואת חובשת מד"א בשעה שכל אחת מהן ניסתה לבצע במנוחה החייאה, וניסתה להרחיק אותן מן המנוחה.

עם הגשת כתב האישום ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להורות על מעצרה של הנאשמת עד תום ההליכים. הנרצחת, בת 78 במותה, הותירה אחריה תשעה ילדים ונכדים רבים.