יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטוןצילום: Gili Yaari/Flash90

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון החליטה שלא להתערב בהחלטת קודמה בתפקיד שר החינוך היוצא ח"כ יואב גלנט ובכך נמנע מפרופ' עודד גולדרייך שעודד חרם על אוניברסיטת אריאל ותמך בעצומות קיצוניות שונות לקבל את פרס ישראל.

מתנועת "אם תרצו" אשר הובילה את המאבק נגד הענקת הפרס לפרופ' גולדרייך ואף חשפה את העצומה האחרונה ולפיה תמך בחרם על אוניברסיטת אריאל הגיבה, "אנו מברכים את שרת החינוך שאישררה את החלטתו של שר החינוך הקודם יואב גלנט ובכך לא נכנעה לכל מיני גורמים פוסט ציוניים אשר ביקשו לנצל את הענקת פרס ישראל להכשרת הקריאה להחרמת המדינה.

אין ולו קורטוב של סיבה הגיונית אחת לחייב את המדינה לרומם ולפאר אזרח הפועל להכפשתה בעולם, לא משנה כמה הוא טוב במתמטיקה, שירה או גינון. יש לחבק את מי שלוקח חלק בבנין הארץ והחברה ולא בהריסתה. אי זכייתו של גולדרייך בפרס היא ניצחון השכל הישר ומעודדת את כל מי שמדינת ישראל יקרה לליבו".

כזכור, שר החינוך הקודם יואב גלנט החליט למנוע את קבלת פרס ישראל מגולדרייך ועם עזיבתו החליט סופית שלא לאשר את המלצת ועדת הפרס. חברי ועדת השופטים שבחרו בפרופסור השנוי במחלוקת עתרו עוד קודם לכן לבג"צ נגד משרד החינוך. היועץ המשפטי לממשלה ביקש משהשרה החדשה להידרש לעניין ובית המשפט נתן לה הארכה של 21 ימים להגשת ההודעה המעודכנת מטעם המדינה.

פרופ' גולדרייך אמר אז לעיתון "הארץ", "השר גלנט חיפש תירוצים: כבר שבועות שהוא מתנגד לכך שאקבל את הפרס. קודם זה היה התבטאויות על צה"ל, אבל הדבר נפסל כלא רלוונטי. אחר כך נטען שאני תומך BDS, אבל אז התברר שאינני תומך בתנועה הזו. אילו הייתי תומך BDS לא הייתי מסכים לקבל את הפרס, אלא מחויב להחרים אותו".