חניכי עזרא. ארכיון
חניכי עזרא. ארכיוןצילום: דוברות

תנועת הנוער עזרא החליטה היום (שלישי) לא לחכות להחלטת הממשלה בנושא ולחייב ביצוע בדיקת קורונה כתנאי להשתתפות במחנה הקיץ התנועתי.

חניכים ומדריכים המחוסנים לקורונה לא יחויבו בבדיקה, אך חניכים שאינם מחוסנים יצטרכו לבצע את הבדיקה בכניסה למחנה.

מדובר בהפקת לקחים משנה שעברה, בה התבטלו מחנות הקיץ של כל תנועות הנוער. בתנועת עזרא נחושים לקיים השנה את מחנה הקיץ ובמידה ויימצא חניך הנושא את הנגיף - יוכלו בתנועה לשלוח אותו לביתו מבלי שיספיק להדביק הרבה מחבריו.

במספר נקודות ברחבי הארץ תוקמנה נקודות "היבדק וכנס למחנה", כך שכל אוטובוס בדרכו למחנה הקיץ יעבור באחת מנקודות הבדיקה. חניך שימצא חולה יוחזר לביתו יחד עם שאר החניכים שהיו איתו במגע. בימים אלה רכשו בתנועה אלפי בדיקות מהירות. חובשים מוסמכים יעברו הסמכה לביצוע הבדיקה ויערכו בדיקות לכל אוטובוס שיגיע למתחם הבדיקות.

בעזרא מסבירים כי 'החוויה' של שנה שעברה בו נפגעו אלפי החניכים בגלל הסגרים וביטול המחנות, הביאה אותם לקבלת החלטה שלא מסתמכים רק על החלטות משרד הבריאות וקבינט הקורונה אלא יבצעו בדיקות לאלו שלא חוסנו. בתנועה מבהירים כי הרצון הוא לחיות לצד הקורונה ולא עם הקורונה.

מזכ"ל תנועת הנוער עזרא, שאול דה מלאך, הסביר: "מדינת ישראל כמו גופים רבים מתנהלת כמו נושאת מטוסים. קשה מאוד לשנות את המסלול או לקבל החלטות מהירות או בפינצטה. היתרון שלנו גם מחייב אותנו להגדיל ראש לבחון כל פעם מה נכון ולפעול מהר למען שלום החניכים, משפחותיהם והציבור".