טקס חלוקות תעודות מסיימי קורס רועה רוחני וקורס כתיבת סת"ם
טקס חלוקות תעודות מסיימי קורס רועה רוחני וקורס כתיבת סת"םצילום: צורבא מרבנן

בשבוע החולף נערך ברחובות אירוע סיום חגיגי ומרגש יחד עם 70 מסיימי קורס רועה רוחני וקורס כתיבת סת"ם.

בין מסיימי הקורס ניתן למצוא מורים, עורכי דין, רואי חשבון, אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים אשר התמידו והצליחו בלימודיהם במסגרת הקורסים.

האירוע התקיים במעמד נשיא המכון הרב יעקב אריאל וראש המכון הרב בן ציון אלגאזי, ונערך יחד עם בני המשפחות כשבשיאו הוענקו תעודות למשתתפים אשר סיימו את הלימודים בהצלחה.

את הערב הנחה מנכ"ל צורבא עו"ד ליאור פרישמן, עוד נכחו במעמד: איש העסקים מוטי בן משה, נשיא המכללה להלכה איש העסקים גבריאל (גגו) קלוגמן, סגן ראש עיריית רחובות אמיתי כהן, חבר מועצת העיר אבי מוזס, יו"ר עמותת צורבא גאל גרינוולד ונוספים.

קורס 'רועה רוחני' מבוסס על למידה מעשית בסוגיות מרכזיות בשולחן ערוך בשיטת הצורבא - לימוד מהמקור ועד להלכה למעשה. בתום הקורס, קיבלו הלומדים תעודה מטעם מכון צורבא המכתירה אותם בתואר 'רועה רוחני'. הלומדים יוכלו להוות סמכות הלכתית בקהילותיהם. חלק נוסף של מקבלי התעודות היו מקורס כתיבת סת"ם של המכללה להלכה.

מסלול לימוד 'רועה רוחני' מעניק הזדמנות ייחודית לקבל תעודה מטעם הרבנות הראשית לישראל וממכון צורבא מרבנן. תעודה זו מאפשרת לאדם להעמיק ידיעותיו בעולם ההלכה, בקיאות זו תאפשר לו להעביר הלאה את הידע ולהוות רועה רוחני לסובבים אותו.

את התעודות ללומדים העניקו: הרב בן ציון אלגאזי, הרב יעקב אריאל, איש העסקים מוטי בן משה, נשיא המכללה גבריאל קלוגמן, מנכ"ל הצורבא עו"ד ליאור פרישמן.

הרב אריאל, נשיא מכון 'צורבא מרבנן' אמר באירוע: "העמל ויגיעה של כלל מסיימי הקורס הינם מסירות נפש ולימוד תורה לשמה כפשוטו. אשרי הלומדים היקרים שיש בהם את החכמה לאזן בין חיי החול וההשקעה בפרנסת הבית, לבין שקידה על לימוד הצורבא בצורה רצינית - וזכו הערב לקבל את התעודה בסיום הקורס".

בין מקבלי התעודות נכח מנכ"ל כלל ביטוח, משה ארנסט, אשר סיפר למשתתפים: "הצטרפתי לפני שנתיים לצורבא רועה רוחני, וזה אחרי הרבה מאוד שנים שאני מתחזק עבודה אינטנסיבית כמנכ"ל כלל ביטוח, ורציתי גם לתחזק לימוד תורה באופן רציני. הקורס הזה שידרג את כל העולם שלי, התמסרתי ללימוד, לקחתי אפילו ימי חופש מהעבודה בכדי להיערך למבחנים. הקורס איפשר לי להכניס לביתי אווירת לימוד תורה שהייתה כל כך חסרה. אני ממליץ בחום לכל אחד להצטרף לקורסים של צורבא מרבנן והמכללה להלכה".

הרב בן ציון אלגאזי, ראש מכון 'צורבא מרבנן': "מסלול לימוד "רועה רוחני" הוא הזדמנות ייחודית אשר מהווה קפיצת מדרגה בידע ההלכתי. חיי היום היום דורשים מאיתנו להכיר את ההלכות ולפעול על פיהם. מתוך צורך הקיים בשטח, מכון צורבא מרבנן הבין שעלינו ליצור מסלול ייחודי אשר יאפשר לכל אחד להיות נגיש לידע ההלכתי. על ידי כך, נוכל לקיים הלכה למעשה את הכתוב. אני מזמין את הציבור הרחב להצטרף לפרוייקט החדש ולהיות שותפים ללימוד ההלכה ברחבי הארץ".

עו"ד ליאור פרישמן, מנכ"ל צורבא מרבנן: "מדי שבוע למעלה מ-50,000 גברים נשים נוער וילדים נהנים מהפרוייקטים השונים של צורבא מרבנן. המכללה להלכה מהווה קומה נוספת באפשרויות הלימוד במגוון מקצועות הקודש, ברמה הגבוהה ביותר, עם המרצים הטובים בעולם, הן בלימוד פרוטאלי והן בקורסים אינטרנטיים. מזמין את כל מי שליבם חפץ בלימוד רציני ומעמיק, להצטרף ללימוד במסגרת המכללה להלכה. תודתנו נתונה למר מוטי בן משה על התמיכה במגוון הפרוייקטים של צורבא מרבנן, כמו כן תודתנו נתונה לנשיא המכללה גגו קלוגמן ולסגן ראש עיריית רחובות אמיתי כהן על העזרה המתמדת בפיתוח הצורבא".

מקבלי תעודות רועה רוחני
מקבלי תעודות רועה רוחניצילום: צורבא מרבנן