במסגרת פעילות אגודת אפרת שייסד ד"ר אלי שוסהיים ז"ל באו לעולם יותר מ-79,280 ילדים שאמא שלהם ביקשה להפיל אותם אך בזכות עזרת האגודה היא בחרה בחייהם.

ד"ר יונתן שוסהיים, בנו של ד"ר אלי שוסהיים ז"ל, שוחח עם ערוץ 7 בתחילת השבוע לקראת האזכרה במלאת 30 יום להסתלקות אביו שתתקיים היום (חמישי).

"79,280 זה המספר הרשמי", אמר. "זה אחרי שהאמא פנתה לסיוע ונפתח תיק ומסמכים. אבל הגיעו אלינו בשבעה גם סיפורים שהאמא שמעה דרך האינטרנט או הרדיו ופשוט השתכנעה לא להפיל בלי לבקש סיוע. אז המספר הזה הוא הרבה יותר".

ד"ר שוסהיים הבן הסביר שהזכות הזו תמשיך לעמוד לאביו גם בדורות הבאים, לאחר שהילדים שהציל יביאו לעולם עוד צאצאים יהודים. "ואחר כך הילדים שלהם והנינים שלהם וכל מי שיוולד להם זה ירוץ לזכותו של אבא", ציין.

אל אזכרת השלושים יגיעו בכירי הרבנים, במפגן אחדות נדיר שגם הוא נזקף לזכותו של ד"ר שוסהיים ז"ל. בים הרבנים שידברו באזכרה: הרב ישראל מאיר לאו, הרב שלמה משה עמאר, הרב יוסף אליהו, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב יהודה דרעי והרב יגאל שפרן.

"אנחנו מאוד מתרגשים", אמר ד"ר שוסהיים. "זה בעיקר מלמד על מי שהיה אבא שלי. הוא חיבר מגזרים. אבא שלי הרבה אחדות. גם בזכות אגודת 'אפרת' וגם בזכות זה שהוא טיפל בחלק מהרבנים וגם בזכות מי שהוא היה".

לדבריו, "זאת נחמה גדולה לראות איך שאנשים באו ונרתמו מיד. וגם אלה שלא נמצאים באזכרה זה בגלל התחייבויות קודמות. אנחנו רואים בזה הרבה נחמה ושואבים מזה כח. בהחלט".

במהלך ימי השבעה הגיעו אלפי אנשים לנחם. "התחדש לנו שאבא היה יועץ רפואי של אחת מעמותות החסד הגדולות ואף אחד מאיתנו לא ידע", ציין. "הוא עשה את זה על הדרך. זה היה חדש לגמרי".

"אבל מעבר לזה", הוא הוסיף וסיפר על הנחמה הגדולה בין אלפי המנחמים, "עוצמת הדברים והמספרים, וכשהמספרים מקבלים פרצופים. באו אלינו לשבעה האנשים האלה. בגילאים שונים. חלק באו עם אמא שלהם שסיפרה את הסיפור ואתה רואה את הסיפור הזה קורם עור וגידים לנגד עינך. בא בחור בן 20 ומשהו שאומר לולא אבא שלכם אני לא הייתי היום בחיים. גילינו, במרכאות, הרבה מאוד אחים שלנו, שרואים באבא שלי אבא שלהם. לא במובן של אבא, אלא במובן שהוא אחראי על הבאתם לעולם".

30 לד"ר אלי שוסהיים ז"ל
30 לד"ר אלי שוסהיים ז"לצילום: ללא