משכנתא
משכנתאצילום: FREEPIK

הלוואות חדשות

בחייו של כל אדם קיימים מצבים שבהם הוא זקוק לסכום נכבד של כסף תוך פרק זמן קצר. זה יכול להיות עבור סיוע לילדים כדי שיהיה להם את ההון העצמי לרכישת דירה, עבור נסיעה ארוכה לחו"ל, צורך רפואי, או כל מטרה אחרת שכרוכה בתשלום שהוא בסכומים גבוהים יחסית.

יש כאלו שחסכו כספים בבנק, בקופות גמל ובאפיקים אחרים ולכן הם יכולים למשוך את הכספים הללו על פי מועדי המשיכה האפשריים. אחרים, שאין להם חסכונות מחפשים דרכים שונות לקבלת הלוואות חדשות.

במצב זה האזרחים בוחנים כמה אופציות של הלוואות חדשות כמו משכנתא הפוכה כדי להבין במה דברים אמורים. חייבים להבין את הנושא מכל היבטיו ועל כל השלכותיו, כדי לגבש חשיבה נכונה המתאימה לאדם זה. להבדיל ממשכנתא רגילה שאותה לוקחים כאשר מעוניינים לרכוש דירה, את המשכנתא החדשה מקבלים מהבנק או מחברת ההשקעות וזאת כאשר כבר יש ללווה נכס על שמו.

הלוואות חדשות למימון צרכים חשובים

משכנתאות הפוכות הן סוג של הלוואות חדשות שמעניקים הבנקים, חברות ביטוח וחברות השקעות. המודל העיקרי בנוי מכמה נתונים בסיסיים:

  • ערכה הכספי של הדירה שקיימת ברשותו של בעל הנכס וזאת על פי הערכה של שמאי מקרקעין.
  • גילו של בעל הנכס.

בהתאם לשני הקריטריונים הללו, נציגי הבנק מחליטים מה יהיה גובהה של ההלוואה שהוא חלק יחסי מערכה של הדירה. הם גם מפרטים את תנאי ההלוואה כמו ריביות ועמלות.

השיטה הייחודית של משכנתא הפוכה

הדירה של בעל הנכס משמשת כבטוחה גם בסוג זה של משכנתא ולכן היא נרשמת בלשכת רשם המקרקעין המחוזית. לאחר מכן הבנק או הגורם הפיננסי, מעביר את הכספים על פי ההסכם של הלוואות חדשות לחשבון הבנק של הלווה והוא יכול לממש את התוכניות שלו.

בדרך זו בעל הנכס זוכה לשתי נקודות שהן חשובות ביותר, האחת היא קבלת הכספים שנחוצים לו והשנייה היא שהוא נשאר לגור בדירה. הוא אינו צריך לפנות אותה, למכור אותה ולעבור לשכירות, או לעשות כל פעולה אחרת כיוון שכל מה שקשור לדיור נותר כמו שהיה.

מכירת הדירה

הקונסטלציה המיוחדת של הלוואות חדשות, מאפשרת לבעלי הנכס לגור בדירה עד יום מותם. כאשר בן הזוג הראשון הולך לעולמו, בן הזוג השני ממשיך לגור בה עד שגם הוא הולך לעולם שכולו טוב. רק לאחר מכן הבנק מציע את הדירה למכירה.

מתוך הסכום שמתקבל עבור מכירת הנכס, הגורם המלווה מחזיר לעצמו את חלקו ומוחק את הערת האזהרה שהייתה רשומה במשרדי רשם המקרקעין. הסכום שנותר מועבר ליורשים בהתאם להסכם ההלוואה שנחתם בין בעלי הנכס לבנק או לחברת ההשקעות.

כל אחד מהיורשים שרשומים בהסכם מקבל את חלקו. אם מדובר בשלושה ילדים והם אמורים לקבל נתחים שווים, שליש מהכסף שנותר מועבר לכל אחד מהם.