חיים רגב במהלך הדיון
חיים רגב במהלך הדיוןצילום: דוברות

מפגש מיוחד של וועידת התורמות לכלכלה הפלסטינית (AHLC) נערך היום (שלישי) באופן וירטואלי ביוזמת נורבגיה המשמשת כיושבת הראש הפורום ובהשתתפות שר האוצר הפלסטיני ובכירים מארה"ב, האו"ם, האיחוד האירופי ומדינות נוספות.

בראש המשלחת הישראלית עמד סמנכ"ל מזרח תיכון ותהליך השלום במשרד החוץ, חיים רגב. המשלחת כללה נציגים של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, משרד האוצר והמשרד לשיתוף פעולה אזורי.

בפתיחת נאומו בפני מליאת הפורום, ציין רגב את ביקורו ההיסטורי של שר החוץ, יאיר לפיד, בשבוע שעבר באיחוד האמירויות וקריאתו למדינות ועמי האזור לנהל דיאלוג עם ישראל ולקדם שיתופי-פעולה כדי לבסס עתיד של הבנה ושלום.

רגב הוסיף כי לישראל יש עניין בכלכלה וחברה פלסטינית מפותחות וקרא למדינות התורמות לסייע בקידום שורה של פרויקטים באיו"ש, כמו כן פירט צעדים שישראל נקטה לסייע לרש"פ בהתמודדות עם מגפת הקורונה, כולל חיסון של כ-150 אלף פלסטינים.

בדבריו, רגב הבהיר כי המכשול המרכזי לשיפור המצב ברצועת עזה הוא ארגון הטרור חמאס אשר מעדיף להשקיע משאביו בפיתוח יכולות צבאיות, יורה טילים על אזרחים ועושה שימוש ציני בתושבי הרצועה כמגנים אנושיים.

הוא דרש מהקהילה הבינ"ל להפעיל לחץ על החמאס על מנת להביא לשחרור החיילים והאזרחים הישראלים המוחזקים ע"י ארגון הטרור וכי התקדמות בנושא השבויים והנעדרים תתרום לשיקום הרצועה.