דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

בשבוע הבא אמור לצאת לחנויות הספרים בארה"ב ספרו החדש של עיתונאי ה"וול סטריט ג'ורנל" מייקל בנדר, וה"גרדיאן" הבריטי מצטט חלקים ממנו שמעוררים סערה.

בספר שנקרא "למען האמת, זכינו בבחירות האלו" טוען בנדר כי בשנת 2018, במהלך ביקור באירופה לציון 100 שנים למלחמת העולם הראשונה, העביר קלי תדרוך לנשיא לשעבר על מלחמת העולם הראשונה, בו הזכיר אילו מדינות לקחו חלק במלחמה וביצע קישור בין מלחמת העולם הראשונה לזוועות שביצע המשטר הנאצי במהלך מלחמת העולם השנייה".

אז, על פי ספרו של בנדר, הדהים טראמפ את ראש הצוות שלו ג'ון קלי, כאשר אמר לו כי "ובכן, היטלר גם עשה כמה דברים טובים". לדברי בנדר, המצטט מקורות עלומי שם, קלי ההמום "אמר מיד לטראמפ כי הוא טועה, אך הנשיא לשעבר לא התחרט על דבריו והביא כדוגמא את הכלכלה הגרמנית שצמחה תחת היטלר".

דבריו של טראמפ הדאיגו מאוד את קלי, שחשש ככל הנראה כי הנשיא לשעבר יחזור על דבריו בפני מנהיגי אירופה במהלך הטקסים המתוכננים, ועל פי ציטוט ה"גרדיאן" מהספר "קלי טען כי לעם הגרמני היה טוב יותר להיות עניים, מאשר להיות נתון להשלכות רצח העם הנאצי. קלי גם אמר לטראמפ כי גם אם טענתו לגבי הכלכלה הגרמנית תחת היטלר היתה נכונה, אינך יכול לומר שום דבר התומך בהיטלר. פשוט אינך יכול".

יש לציין כי קלי שימש כראש הצוות של טראמפ בבית הלבן עד שנת 2019, אז עזב בטונים צורמים ולאחר מכן העביר ביקורת חריפה במספר ראיונות על טראמפ ואף כינה אותו "האדם הכי פגום שפגשתי בחיי".