ח"כ מאיר פרוש
ח"כ מאיר פרושצילום: חזקי ברוך

הקרב על הקרדיט: בלשכת יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני טענו הבוקר (ד') כי הם עומדים מאחורי טרפוד הרוב שנדרש לחוק ההשתמטות של בנות מגיוס לצה"ל.

כזכור, אמש הודיעה הקואליציה כי היא מושכת את החוק מסדר היום לאחר שרע"מ הודיעו כי לא יתמכו בחוק.

"בפעילות משותפת שהשתיקה יפה לה של יו"ר ש"ס הרב דרעי ויו"ר יהדוה"ת הרב גפני, הקואליציה נחלה הלילה כשלון חרוץ נוסף ולא השיגה את הרוב הדרוש לחוק שירות הביטחון שירד מסדר היום", מסרו בלשכתו של גפני. "נמשיך ונפעל להפלת הממשלה הרעה הזאת".

אולם אמש סיפר ח"כ ישראל אייכלר כי החוק טורפד לאחר פעילות סיזיפית בוועדות ובמליאה שלו ושל ח"כ מאיר פרוש.

"הקואליציה לא הצליחה להשיג רוב, לאחר שחבר וועדת חוץ וביטחון ח"כ הרב ישראל אייכלר וח"כ הרב מאיר פרוש יחד עם הח"כים החרדיים הצליחו לשכנע את חברי הכנסת רע"מ והמשותפת להתנגד לחוק, מסיבות דתיות", נמסר מלשכת אייכלר.

כזכור, בתחילת השבוע נאבקו ח"כ הרב אייכלר וח"כ הרב פרוש בוועדת חוץ וביטחון נגד החוק, והצליחו לנעול את ישיבת הוועדה ללא הסכמות.

שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה: "נאלצתי למשוך הלילה חוק חשוב מאוד שמטרתו מניעת השתמטות מצה"ל של נשים שנתנו הצהרת שווא על דתיותן. המשמעות היא שהוועדה שיכלה לבטל פטורים כאלו, תפורק, ואנחנו במערכת הביטחון ניוותר בלי הכלים להתמודד עם התופעה".

עוד מסר גנץ, "צר לי מאוד, שמפלגת הליכוד ומפלגות ציוניות נוספות, מביאות לפגיעה בביטחון ועידוד השתמטות. כשר הביטחון אכנס את הצוותים המקצועיים, ונבחן כיצד לפעול בנושא כבר בימים הקרובים".