אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע הנחיית שר האוצר ליברמן לסבסד מעונות יום רק לשני הורים עובדים תוקפים העיתונאים החרדיים את ראש הממשלה שהצהיר כי "הוא דואג לחרדים".

"לא מבין איך נפתלי בנט מעז להצהיר שוב ושוב שהוא - כן, הוא - זה ש״דואג״ למגזר החרדי בממשלה בזמן ששר האוצר שלו פוגע היום ב -18.000 משפחות חרדיות", תהה העיתונאי ישי כהן בטוויטר.

העיתונאי בצלאל קאהן צייץ אף הוא: "האנטישמי הוציא לדרך את המריצות עם החרדים למזבלה.
כעת תעמוד למבחן ההצהרה של היושב על כסא ראש הממשלה על הטלת וטו ועל כך ש"אני אדאג לחרדים". מה אתם חושבים, מי ינצח - ראש הממשלה או האנטישמי?

עיתונאי 'משפחה' יוסי אליטוב צייץ בדף הטוויטר ותקף את ליברמן. "איווט בחר לכוון את קיני השנאה והגזענות שלו לעבר נשים וילדים. כל מי ששותף להחלטה הזאת, יזכר לדיראון עולם. אין סליחה ואין מחילה".

אבי רבינא צייץ "כשהפוליטיקאים החרדים ניבאו שחורות, היו שצחקו ואמרו 'זאב זאב'. ליברמן האכזר לא המתין הרבה והחליט לגעת בפת הלחם של האברכים. לפחות הוא מקיים את הבטחת הבחירות שלו, להריץ אברכים למזבלה לחפש אוכל".

חברי הכנסת החרדיים תקפו בזה אחר זה את שר האוצר ליברמן. יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר כי "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסיבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו.

"אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא יתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה.

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר כי "ההחלטה הראשונה של שר האוצר היינה פגיעה בחרדים, ליברמן בצעד דורסני ומורשע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותם חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרטה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

שר האוצר מנהל מלחמה נגד אימהות חרדיות וילדיהן. כך החלה הדרך למריצות החרדים אל המזבלה. הוא יצא לקרב נגד אימהות חרדיות שחטאן היחיד הוא שהן אמהות ברוכות ילדים.

ח"כ ישראל אייכלר אמר כי "ליברמן אומר שהוא רוצה שאברכי הכולל יצאו למעגל העבודה. כבר אמרו לפניו ש"היהודים טפילים" ו"פן ירבה". והאמת היא שהוא רוצה להרעיב אימהות וילדים, על ידי התייקרות מחירי המעונות עד לרמה שלא ישתלם להן לצאת לעבוד.

"ליברמן שונא חרדים וותיק, ואין לנו ציפיות ממנו. אבל האשמה רובצת על ראש הממשלה ועל כל השותפים לממשלת הזדון. יש להם אחריות קולקטיבית במלחמה הזאת. כולם ייזכרו לדראון כלוחמי צבא ההתנגדות, ללומדי התורה ולמשפחות החרדיות".

ואילו ח"כ יעקב אשר אמר בתגובה כי "ליברמן שחתם על 53 מיליארד שקל לרע"מ לאחר שהבטיח ש'לא יישב איתם גם לא ביקום מקביל' ואיים לשפוט אותם כמו 'פושעי הנאצים במשפטי נינרברג', ממהר לפגוע בכבשת הרש של נשים חרדיות עובדות ובכך פוגע בכדאיותן לצאת לשוק התעסוקה. בנט וסער לא יינקו מאחריותם לפשע הזה".