חבצלת דולב
חבצלת דולבצילום: יח"צ

ברביעי הקרוב במסגרת ההדרכה השבועית לחברי פרויקט 252 תתארח המאמנת-אישית חבצלת דולב, ובו היא תסביר מדוע המודל 'הפגום' בזוגיות יכול להיות דווקא המודל המושלם.

"לאחרונה התרגלנו לעשות שימוש במילה 'מושלם' או בקיצורה הידוע 'מוש' - על כל דבר", אומרת דולב, "כל דבר נמדד לפי מידת המושלמות שלו. הלוק שלי חייב להיות מושלם, וגם האירוע, וגם כל עבודה שאגיש וכו' ".

"מה בעצם רע בשאיפה לשלמות? לכאורה זה דבר נהדר. אבל ישנו הבדל תהומי בין השאיפה לשלמות שהיא לגמרי מצויינת, לבין התלות שלנו שהכל יהיה מושלם, המחשבה שאם זה לא מושלם אז זה כבר לא שווה, היא חשיבה בינארית של הכל או לא כלום. השפה הזו יוצרת תודעה, אנו מגדלים דור שמנקודת מבטו, מה שפחות ממושלם - לא קיים. למעשה, מספיק רק שיש לנו ספק, ואנחנו כבר נרתעים, למה לנו 'להכניס ראש בריא למיטה חולה'...

"אני רוצה להשתמש במשל הידוע של רבי נחמן על אותו אדם שעבודתו הייתה לתקן דברים שהתקלקלו. אותו אחד היה אומר תמיד שעם 'מלאכה שלמה - אין לו מה לעשות, רק עם המקולקל' הוא כבר הגיע בתודעה שהעולם הזה איננו מושלם, כך הוא נברא, ותפקידנו העיקרי הוא - לתקן אותו.

"לעומת זאת אנו תופסים קלקולים כבאג במערכת, תקלה. אנו מציגים כלפי חוץ את המציאות שעוטפת אותנו - כמושלמת. מעלים סלפי מלא בחיוכים - מטיול מבאס ונוראי, אנו מכורים לשלמות, ואנחנו מפספסים פה את ההזדמנות המופלאה לתקן דברים, את התהליך, את העבודה, את התיקון.

"כמו בכל נושא אחר בחיים, גם בזוגיות, המילה מושלם ותפיסת העולם שעומדת מאחוריה, עומדת בעוכרינו. כשאנחנו חיים בתרבות שבה כל מה שהוא פחות ממושלם - לא שווה, איך נתחתן? הרי תמיד נמצא משהו לא מושלם בבן הזוג, ומהר מאוד נגיע למסקנה שהוא שידוך לא טוב. גם בחיי הנישואין, מי שהוא/י יכול להעיד שבן או בת הזוג שלו מושלם?

"כמובן שאין שלמות בזוגיות, כמו שאין שלמות בשום תחום בחיים. אנחנו צריכים לצאת מהאשליה שנשיג פה משהו מושלם בעולם, וממילא להסכים לקבל את המציאות כמו שהיא ולפעול לתיקונה".

האימון המלא יימסר במסגרת ההדרכה השבועית ברביעי בערב לחברי הפרויקט. בנוסף, המאמנת חבצלת דולב תמסור אימון מיוחד לבנות במסגרת התכנית.

עדיין לא מנויים? הצטרפו עכשיו לפרויקט 252, ועשו את הצעד הנכון לכיוון הזוגיות שלכם >>