שחקני חולון חוגגים בליגת האלופות אשתקד. יצליחו להפתיע שוב?
שחקני חולון חוגגים בליגת האלופות אשתקד. יצליחו להפתיע שוב?צילום: FIBA.BASKETBAL

יריבות מטורקיה, ספרד, רוסיה ואלופת פולין, אלו חלק מהיריבות שמחכות לשלוש הנציגות הישראליות במפעל הכדורסל השני בחשיבותו באירופה, מפעל ליגת האלופות של פיב"א.

בהגרלה שהתקיימה היום (רביעי) בשוויץ, הוגרלו הנציגות של הכדורסל הישראלי במפעל האירופי היוקרתי לבתים קשים על הנייר כשישחקו כבר בשלב הבתים הראשון מול יריבות בעלות וותק בכדורסל האירופי וכאלה שנחשבות לעשירות וחזקות.

למרות ששובצו לדרג הבכיר ביותר מבין ארבעה לפני ההגרלה היום, קיבלו הפועל ירושלים והפועל חולון יריבות קשות כבר בשלב הראשון של הבתים אליו העפילו באופן אוטומטי.

ירושלים הוגרלה לבית ב' שם תפגוש את קרשיאקה הטורקית הוותיקה שהגיעה בעונה האחרונה לגמר המפעל היוקרתי וסיימה את העונה במקום השלישי בליגה הטורקית החזקה, מנרסה מספרד שחוזרת לאירופה אחרי שנת היעדרות וסטאל אוסטרוב, אלופת פולין שהפסידה בגמר היורופקאפ בעונה האחרונה לעירוני נס ציונה.

גם הפועל חולון הוגרלה לבית קשה שכולל יריבה טורקית ותיקה ועשירה בדמותה של דרושפאקה אותה אימן בעבר דייויד בלאט ואחרי ששיחקה במפעל היורוליג הבכיר והיוקרתי ביותר בכדורסל האירופי כשבעברה אף זכיה ביורוקאפ עם סקוטי ווילבקין שחקנה של מכבי ת"א כיום.

יריבה מוכרת אותה תפגוש חולון בשלב הבתים היא ברינדיסי האיטלקית, כאשר בעונה שעברה ניצחו החולונים פעמיים את האיטלקים בשלב הטופ 16 בדרך להישג השיא שלהם, 8 האחרונות של המפעל היוקרתי עם ניצחונות דרמטיים במיוחד. האיטלקים הגיעו אשתקד לחצאי גמר הפלייאוף והגביע וזו תהיה עונתם השלישית ברציפות בליגת האלופות.

גם הפועל אילת, שתשחק בשלב המוקדמות של המפעל האירופי היוקרתי לראשונה מאז סוף שנות ה-90, תתמודד כבר בפתיחה מול יריבה קשה, כשתפגוש את פארמה הרוסית, ההגרלה הקשה ביותר שיכולה הייתה לקבל בסיבוב הראשון.

בדומה לברנדיסי האיטלקית, גם פארמה, שהוקמה ב-2012, הפסידה בעונה שעברה לנס ציונה, במעמד חצי גמר פיינל פור היורופקאפ.

אם אילת תפתיע ותעלה לסיבוב השני, היא תפגוש שם את לה-מאן מצרפת ואם תצלח את שני הסיבובים הראשונים, אילת תיאבק על כרטיס לשלב הבתים עם אחת משלוש הקבוצות הבאות: פרומיטיי של המאמן הישראלי ננו גינזבורג, לבסקי סופיה מבולגריה או אופאבה מצ'כיה. משימה בלתי אפשרית.

המשחקים יערכו ככל הנראה בשיטת "בועה", כפי ששוחקו משחקי היורופקאפ ומוקדמות היורובאסקט בעונה החולפת, כאשר הטורנירים צפויים להתקיים בין ה-13 ל-16 בספטמבר, אם כי ייתכנו שינויים בשל הסמיכות ליום הכיפורים. קל זה לא יהיה לאף אחת מהישראליות.