להחרים את ישראל
להחרים את ישראלצילום: istock

הזמרת הישראלית נגה ארז מסתבכת: אחרי שפרצה וגררה תגובות אוהדות רבות, ראיון שנתנה ארז למגזין Huck הבריטי מושך ביקורת רבה בישראל.

בחודש מרץ השנה פורסם הראיון עם הזמרת ארז שכבר הייתה בדרך להפוך באופן לא רשמי לכוכבת הבאה בתחום המוזיקה. פרסום הראיון עבר יחסית בשקט, אך כמה משפטים מתוכו קיבלו היום (רביעי) פרסום מחדש לאחר שהגיעו לידיו של יואב אליאסי-הצל.

בהתייחסה לתנועת ה-BDS בחרה ארז לשבח את תנועת החרם. "אני מאמינה שה-BDS עשו עבודה מאוד טובה בלהביא את הנושא ("הכיבוש", י"ג) לתשומת לבם של אנשים בעולם".

עם זאת, היא הוסיפה כי היא "מקווה שכמות המאמצים, הזמן, הכסף ויחסי הציבור היו מושקעים בדיון ובחיבור בין אנשים בגלל שיש כל כך רבים משני הצדדים שרוצים את זה".

על השליטה הישראל ביהודה ושומרון אמרה: "גם אם משהו נורא קורה במדינה, זה לא אומר שהאנשים שחיים בה הם חלק מזה או רוצים את וזה מה שקורה בישראל".

הראיון שנתנה למגזין הבריטי חלף, כאמור, בשקט. אך היום שיתף 'הצל' את דבריה בחשבונותיו הויראליים ברשתות החברתיות ותקף אותה: "למה כל אומן, שחקן שיוצא מישראל ושכולנו כל כך גאים בו הופך להיות הדובר של האויב ומפיץ את השקרים ועלילות הדם של האנטישמים? מתי ראיתם אומן ישראלי שהתפוצץ בחו"ל ואמר שהוא גאה בישראל ואיזה מדינה מדהימה זאת וסותר את השקרים שמפיצים עלינו? למה זה ככה?"

"ועוד אנחנו מעזים לכעוס על משפחת חדיד, על דה וויקנד ועל דואה ליפה, ברור שהם יפיצו שקרים כאשר אנחנו מזינים אותם בשקרים על עצמינו. אנחנו האויב הכי גדול של עצמנו", כך יואב אליאסי-הצל.

מי שיצא להגנה היה גיא פינס, מגיש התכנית 'ערב טוב'. "מי שקורא את דבריה ולא רק את הכותרת שהצל מפיץ רואה שהיא דווקא נגד השיטה של הבידיאס: היא אומרת שחבל שהמאמצים והכסף שלהם מושקעים בחרמות ולא בדיון", כך גיא פינס.