הובלות
הובלותצילום: 123rf

מעבר דירה עשוי להיות מורכב ויקר למדי. אריזה, הכנת הדירה, הובלה ועוד שלל פעולות והוצאות, מביאים לכך שמדובר בתהליך ממושך ששואב מאתנו אנרגיה וכסף.

תשלום למובילים, ניקיון של הדירה החדשה ואולי גם צביעתה, אריזה של תכולת הדירה והכנתה להובלה ועוד שלל משימות, הופכים את המעבר לתהליך שרבים חוששים ממנו.

האם כל מעבר דירה באמת חייב להיות כל כך מורכב ויקר? התשובה היא לא, ובהחלט ניתן לצמצם את העלויות למינימום, עד כדי כך שהכיס כמעט שלא ירגיש זאת.

המשוואה במקרה הזה אומרת שככל שתגלו נכונות להשקיע מזמנכם ומרצכם, כך המחיר יכול לרדת. זה לא אומר שאתם חייבים לעשות הכל בעצמכם (אם כי זה יכול לעזור...), אלא לנהל את התהליך באופן מושכל ומסודר.

הזמינו הובלה קטנה

אחת השיטות המוצלחות ביותר לשלב בין הרצון לקחת חלק מהמשימות ולבצע לבד, לבין היכולת הפיזית המוגבלת והרכב המשפחתי הקטן שברשותנו, היא לחלק את ההובלה לשני חלקים.

חלק אחד יתבצע באופן עצמאי וחלק שני על ידי מובילים. מדובר באחת השיטות המוצלחות ביותר שיכולות לחסוך 50% ויותר.

ההיגיון מאחורי המהלך נשען על כך שמרבית החפצים בהובלת דירה יכולים להיות מובלים באופן עצמאי בעוד שהפריטים הכבדים או הגדולים שאינם נכנסים לרכב המשפחתי יטופלו על ידי מובילים מקצועיים, ובמקום להזמין הובלת דירה, אנו מזמינים הובלה קטנה.

היתרון הברור הוא שהמחיר יכול להיות זול באופן משמעותי, ואילו החיסרון הוא שהעניין דורש מכם מאמץ.

לפי דעתנו, אם יש בביתכם מעלית וחניה קרובה, החלק שלכם בהובלה יכול להיות פשוט למדי.

כדי למצוא מובילים מתאימים מומלץ להשוות הובלות קטנות באתר 'בקטנה' אשר מאפשר לכם לקבל עד 3 הצעות מחיר של מובילים באזור מגוריכם שפנויים בתאריך שבחרתם ושמתמחים בהובלות קטנות. בדרך הזאת תוכלו להוזיל את המחיר בכל הדרכים האפשריות.

על הובלה עצמאית שמעתם?

אם אתם ממש רוצים לחסוך ולהוריד את ההוצאות למינימום, תוכלו לוותר על המובילים ולבצע הכל בעצמכם.

אתם בוודאי תוהים איך אפשר להכניס מקרר לרכב פרטי, והתשובה היא שאינכם צריכים מפני שבמסגרת הובלה עצמאית באפשרותכם לשכור נגרר או רכב מתאים למספר שעות ולהוביל חפצים באופן חופשי.

כמובן שצריך לקחת בחשבון שהובלה עצמאית לא מתאימה לכל אחד. ראשית צריך כוח פיזי לא מבוטל ועזרה של חברים או משפחה בהחלט נדרשת. שנית, צריך להתאים את היכולת לגודל הדירה שהרי אף אחד לא מצפה שבנאדם אחד יוביל דירת 5 חדרים.

חשוב לציין שבמסגרת שירותי השכרת הרכב להובלה עצמית, ניתן לשכור אפילו משאית וגם אם אין לכם רישיון נהיגה מתאים, תמיד תוכלו לשכור גם נהג.

שימו לב שבהובלה עצמית עליכם להיערך בשלב מוקדם באופן יחסי ולתת את הדעת לאריזה, פירוק הרהיטים, הזמנת מנוף בעת הצורך וכיוצא בזה.

השוו מחירי הובלות

מי שהובלה עצמית גדולה עליו, לא צריך לומר נואש ועם ניהול נכון של התהליך, כל אחד יכול להוזיל את עלויות ההובלה של הדירה.

אחת הדרכים המומלצות היא להשוות הצעת מחיר של מספר מובילים כ-4-5 שבועות לפני ההובלה.

השוואת מחירים יכולה לסייע לכם למצוא הצעות משתלמות, ובכל אופן סביר להניח שככל שתשוו יותר הצעות, תגלו הפרשים גדולים יותר בין החברות, עניין שילך ויגדל ככל שהדירה גדולה יותר.

כשאתם משווים מחירים חשוב להבין מי המובילים, האם הם מומלצים וערוכים לתת לכם שירות טוב.

במסגרת השוואת המחירים שאתם עושים, תוכלו לנצל את הרצון של המובילים להיות אלה שיובילו עבורכם ולבקש מהם קרטונים למעבר. בדרך כלל תקבלו כמה בחינם או במחיר מוזל וכך תוכלו לחסוך חלק מהעלויות לרכישת חומרי אריזה למעבר.

הזמינו קרטונים למעבר וחסכו זמן

מעבר דירה מלווה במשימות רבות ומעבר להוצאות הכספיות, צריך להתייחס גם להשקעת הזמן.

אריזת הדירה היא צרכן הזמן הכי משמעותי וכדי לייעל ולבצע אותה באופן איכותי שיבטיח הובלה נוחה, מסודרת ובטוחה, צריך להיעזר בקרטונים מתאימים.

תוכלו להזמין ארגזים וקרטונים למעבר דירה וכן כל חומר אריזה כזה או אחר, החל מניילונים, דרך סרטי הדבקה עבים וחזקים ועד לניירות ופצפצים.

זה אולי צעד שיגדיל את ההוצאות שלכם, אך מצד שני יחסוך לכם הרבה זמן, ומה גם שההוצאה הסופית אינה גבוהה בסופו של דבר.

צביעת הדירות

אחת הפעולות הנפוצות שצריך לבצע עם עזיבת הדירה וכניסה לבית החדש, היא צביעת שתי הדירות או חלקים מהן.

ראשית צריך להדגיש שנהוג לקבל דירה צבועה ולכן צריך לבדוק את זה לפני הכניסה. במידה שאתם צריכים לצבוע, תוכלו לדרוש הנחה בשכר הדירה.

שנית, כשאתם עוזבים את הדירה, עליכם להשאיר אותה במצב טוב. אם ממש שמרתם, יכול להיות שלא תצטרכו לצבוע את הקירות, אך מצד שני אם צריך לצבוע את הקירות, תוכלו לעשות את זה בעצמכם.

את הדירה כדאי לצבוע כשהיא ריקה. זה הרבה יותר מהר ויכול לחסוך מאמץ רב. פנו לכם יומיים, כסו את הרצפה בקרטונים (זהירות לא להחליק), התחילו בתיקוני החורים והסדקים ולאחר מכן צבעו באמצעות רולר וצבע אקרילי עם כיסוי טוב.

כדאי להשקיע מעט בצבע (עדיין לא צריך צבע יקר כל כך) מכיוון שזה יכול להפוך את העבודה שלכם לקלה יותר.

הדברת הדירה

הדברה היא עוד צעד חכם שכדאי לעשות כשנכנסים לדירה חדשה, ולעתים קרובות ניתן להגיע לתוצאות יפות ממש לבד.

בשנים האחרונות מיוצרים חומרי הדברה לשימוש ביתי שיכולים לספק פתרון מעולה ב-80% מהמקרים ומומלץ להיעזר בהם. במידה שצעד זה יתגלה כלא אפקטיבי, תמיד תוכלו להזמין מדביר (גם אחרי שכבר עברתם דירה).

​​​​​​​כמה עולה מעבר דירה וכמה תוכלו לחסוך?

המחיר של מעבר דירה מאוד דינמי ומאוד תלוי במרכיבים הבאים:

  • גודל הדירה.
  • כמות התכולה.
  • מורכבות והצורך בשירותים מיוחדים כמו מנוף, פירוק רהיטים וכיוצא בזה.
  • שירותי פרימיום כמו אריזה או אחסנה, צבעי, שירותי ניקיון.
  • מרחק הנסיעה בין הדירה שעוזבים לבין הבית החדש.
  • המעורבות שלכם.

ישנם מרכיבים שאין לכם דרך לשלוט עליהם כמו המרחק או הצורך להזמין מנוף. מצד שני המרכיב האחרון יכול להטות את המחירים בעשרות אחוזים.

ככל שתהיו מעורבים יותר, ככה המחיר ירד. בחרתם להוביל לבד? החיסכון שלכם יהיה מקסימלי, אך גם אין באפשרותכם לבצע הובלה עצמית, תוכלו להיעזר בהובלות קטנות ולהעביר חלק מהחפצים הפשוטים בעצמכם.

גם זה לא מסתדר לכם? אין בעיה, כל אחד יכול לבצע סקר מחירים מקיף, להתמקח עם המובילים ואפילו לקבל קרטונים בחינם.

ירידה לפרטים, ביצוע פעולות באופן עצמאי, היכרות עם האפשרויות הרבות שיש היום ובחירת נותני שירותים מומלצים, יכולים להוזיל את המעבר בעשרות אחוזים ולאפשר לכם לעבור כמו גדולים.