השר אביגדור ליברמן
השר אביגדור ליברמןצילום: ניב קנטור

שר האוצר אביגדור ליברמן לא עדכן את ראש הממשלה נפתלי בנט על החלטתו לקצץ את הסבסוד של מעונות היום למשפחות אברכים.

לערוץ 7 נודע כי הנושא עלה בין בנט לליברמן במהלך המשא ומתן הקואליציוני אך ראש הממשלה לא ידע על עיתוי פרסום התוכנית מראש.

עם זאת, גורמים בקואליציה אמרו כי מהלך כזה נמצא בסמכותו של שר האוצר ואין הוא מחויב לעדכן מראש את ראש הממשלה.

בחדשות 12 דווח כי גורמים בממשלה, ובראשם השרה שקד עדיין מקווים שבשלב מסוים החרדים יסכימו להצטרף לקואליציה - תרחיש שככל הנראה לא יתממש.

מוקדם יותר היום הודיע שר האוצר ליברמן על שינוי דרמטי בתנאי הסבסוד למעונות. בעקבות ההחלטה על החלת מיצוי כושר השתכרות כקריטריון לזכאות לסבסוד מעונות היום שמיועדים לבני 0 עד 3, ילדי אברכים שאינם עובדים לפחות בחצי משרה לא יוכלו ליהנות עוד מתנאים אלה כפי שהיה עד עתה.

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, אמר בתגובה: "ההחלטה הראשונה של שר האוצר הינה פגיעה בחרדים, ליברמן בצעד דורסני ומרושע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותם חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרטה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

גם חבר הכנסת יעקב ליצמן זעם: "ליברמן מיישם בפועל את מדיניות 'פן ירבה' של ממשלת הזדון בראשות בנט-לפיד, נגד החרדים ומסורת ישראל. מדובר בפגיעה ישירה ומכוונת נגד משפחות חרדיות, מתוך סלידה ושנאה כלפי ציבור האברכים ומשפחות ברוכות הילדים. זהו חלק ממדיניות הממשלה הרפורמית שמנהלת מאבק כלפי כל הקדוש והיקר לנו, בתיאום מושלם למסרי ההסתה הפרועה, שמוביל ליברמן בשנים האחרונות. נוכחנו לראות כי בנט, שקד וסער שהבטיחו 'לאזן' את איווט, אינם רלוונטים כלל ושותפים מלאים לרדיפת המשפחות החרדיות".