אסון במיאמי
אסון במיאמיMIAMI DADE FIRE DEPARTMENT/Handout via REUTERS

קריסת מגדל המגורים: הרשויות במיאמי הודיעו הלילה (חמישי) באופן רשמי כי אין סיכוי למצוא אנשים חיים בין הריסות הבניין שקרס בעיירה סרפסייד.

"בנקודה זו מיצינו את כל האפשרויות העומדות בפנינו במשימת ההצלה והחילוץ. אנו עוברים כעת למסלול של חיפוש ושיקום", אמרה ראשת העיר של מחוז מיאמי דייד, דניאלה לווין-קאווה. "דבר שעשינו לא יחזיר את המשפחות אך נעשה את הכל כדי לזהות את כל הקורבנות".

הצוותים שנמצאים בזירה יחדלו ממבצע ההצלה והחילוץ ויעברו למשימת השיקום והחיפוש אחר הנעדרים.

מספר ההרוגים באסון עומד על 54, ומספר הנעדרים עודכן ל-86.

ביום שני נהרס באופן מבוקר בניין המגורים שבעיירה סרפסייד הסמוכה למיאמי, אחרי שעבודות החילוץ הופסקו - לקראת הגעת הסופה הטרופית "אלזה" לאזור.

מאור אלבז, קונסול ישראל במיאמי, סיפר ביום ראשון לערוץ 7: "הצוות שלנו לחילוץ והצלה מאוד דומיננטי בזירה. המתודולוגיה שלו מאפשרת לדייק את החיפושים והיא מאומצת על ידי הכוחות המקומיים והרשויות. אנחנו עושים פגישות עם הדרגות הפוליטיות שמטפלות באירוע וגם עם הכוחות המבצעיים וממש מנחילים להם את השיטה הישראלית".

השיטה הישראלית מקדמת את החיפושים לצד השימוש ביכולות האמריקאיות הגדולות מעצם טבען. לפני יומיים, מספר אלבז, הורד בפיצוץ מבוקר הבניין הצמוד לבניין שקרס ובכך למעשה התאפשרה גישה למקומות שאליהם לא ניתן היה להגיע מחשש להתמוטטות הבניין. בעקבות הורדת הבניין הצמוד ניתן היה להגביר את החיפושים.