רינה מצליח
רינה מצליחצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפלגת הליכוד הגישה מכתב תלונה לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נגד עיתונאית חדשות 12 רינה מצליח.

''הגיע הזמן לשים סוף לביריונות של רינה מצליח'', אמרו בליכוד. ''שבוע אחרי שבוע היא עושה שימוש ציני ופסול בבמה שעומדת לרשותה כדי להשתלח, להכפיש ולבזות עובדי מדינה ועובדי ליכוד, רק בגלל שהם עובדים עם נתניהו והליכוד.

''רינה מצליח מרעילה את המסך והגיע הזמן שהאחראים עליה ידאגו להפסיק את ההסתה הפוליטית שלוחת הרסן שלה ששוברת כל נורמה מינימאלית של עיתונאות'', הוסיפו בליכוד.

היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, עו"ד אבי הלוי, פירט בתלונה שהגיש כי "בדיון שנערך ביום שישי האחרון על מינויו של דוברו של נתניהו לשעבר, נאור יחיא, לדובר בית הנשיא, ייחסה מצליח לעובדי הלשכה מעשים נוראיים וגידפה אותם במילים 'לשכה מסיתה', 'לשכה איומה' ו'מטונפת', וקראה להחרים את העובדים ו'לא להעסיקם עד שיעמדו מול המצלמות ויתנצלו'".

הלוי הזכיר את אמירתה של מצליח על מצביעי הליכוד, לפיה "תומכי ראש הממשלה אומרים שימשיכו להצביע לו, גם אם הוא יאנוס את הבת שלהם".

"התבטאויותיה של מצליח שלוו בסערת רגשות שהעידה על כך שאינה ניחנה במזג עיתונאי ואינן חוסות תחת הגנה של חופש הביטוי והעיתונות. ההשמצות וההסתה הפרועה נגד עובדים מקצועיים והקריאה לפגוע בפרנסתם מבטאים שנאה תהומית, אובדן מוחלט של שיקול הדעת העיתונאי, תפיסה מעוותת של חופש הביטוי והעיתונות וניצול ציני של תוכנית חדשות באמצעי תקשורת מרכזי לניגוח פוליטי", כתב הלוי.