בריכה, אילוסטרציה
בריכה, אילוסטרציהצילום: אייסטוק

ארגון 'אמת ליעקב' הפועל למניעת סכנות בכלל ולילדים בפרט, מציג בימים אלה פסקי הלכה עליו חתומים רבנים מובילים ואשר מתייחסים לריבוי מקרי הטביעות בימי החופשה ובבית.

מנתונים המתפרסמים, עולה כי טביעה היא הגורם השני בשכיחותו לתמותת ילדים מהיפגעות. מנתוני "בטרם" עולה כי 29% מכלל הילדים היהודים שטבעו למוות הם מהחברה החרדית, ו76% מהמקרים התרחשו בעונת הרחצה. עוד עולה מהנתונים כי ילדים מתחת לגיל 4 נמצאים בסיכון מוגבר לטביעה ומהווים 45% ממקרי התמותה ו-57% מהפניות למיון עקב טביעה. קבוצת הגיל השנייה בשכיחותה הם בני נוער בגיל 15-17.

טביעה מתרחשת בדממה ובמהירות. ילד שטובע אינו יכול לצעוק ולהתריע שהוא בסכנה מכיוון שהפה והראש שלו מכוסמים במים. ילדים עד גיל 5 עלולים לטבוע גם במים בעומק סנטימטרים בודדים בלבד, ולכן חשוב שלא יהיו בקרבת המים ללא השגחה.

בפסק ההלכה מפרטים הרבנים את התנאים בהם אפשר לשכור צימר או דירה עם בריכה פרטית: יש לוודא שהבריכה מגודרת עם מחיצה בגובה 1.10 מטר מהקרקע למניעת כניסת ילדים ופעוטות ללא השגחה. כמו כן מודגש בפסק ההלכה שבכול מקווי מים שבתוך הבית, לרבות דלי מים, חובה להקפיד על נוכחות של מבוגר אחראי שתפקידו להשגיח על הילד ללא הסחת דעת.

הרבנים החתומים על פסקי ההלכה הם הרב הראשי הרב יצחק יוסף, הרב שמחה רבינוביץ בעל "פסקי תשובות" והדיין הרב נפתלי נוסבוים העוסק בהלכות שמירת הנפש העוסק בהיכלות שמירת הנפש.

לפסק ההלכה הצטרפו רבני העיר בני ברק, הרב חיים יצחק אייזיק לנדא והרב שבח צבי רוזנבלט.