חתימה על ההסכם
חתימה על ההסכםצילום: תעשייה אווירית

‏התעשייה האווירית ומספנות ישראל בע"מ חתמו על הסכם שיתוף פעולה, במסגרתו התעשייה האווירית ומספנות ישראל יפתחו חליפת הגנת סייבר לספינות.

הפתרון החדש יכלול מנגנוני הגנה ייעודיים המותאמים לפלטפורמות ימיות, תוך התחשבות במאפיינים הטכניים של המערכות, באופן שישפר את חסינותן אל מול האיומים במרחב הסייבר.

האיום ההולך וגובר בעולם מפני תקיפות סייבר על נמלים וספינות עלול לגרום לפגיעה ביציבות התפקודית של התחבורה הימית. תקיפות מסוג זה, אם על-ידי האקרים ואם בפעולות פירטיות, גורמות להשבתת יכולות הניווט והתפעול של הספינה, לדליפת מידע, לעיכוב במשלוחי סחורות ולפגיעה מדינתית.

יו"ר מספנות ישראל סמי קצב אמר "אנו גאים בשיתוף הפעולה עם התעשייה האווירית לה יש ידע ומוניטין רחב בתחום הסייבר. שיתוף פעולה עם התעשיה האווירית מאגד תחומי ידע של התעשיה האווירית בעולם הסייבר עם הידע והנסיון של מספנות ישראל בתכנון, בניה, הפעלה ואחזקה של כלי שייט צבאיים ואזרחיים. הרחבת הפעילות של המספנה ושיתוף הפעולה עם התעשיה האווירית הינו חלק מאסטרטגיית הצמיחה של מספנות ישראל להובלה טכנולוגית עולמית בתחום בניית כלי השייט".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי מסר "שיתוף הפעולה עם מספנות ישראל מספק פתרון סייבר מקיף עבור ספינות אזרחיות עם הסחורות ההכרחיות ביותר למדינת ישראל. התעשייה האווירית מהווה מוקד ידע לאומי בתחום הימי ובתחום הסייבר למגוון פלטפורמות וההסכם הנוכחי יספק מערכת הגנה במרחב הסייבר לכלי השייט הנבנים במספנות ישראל"