יועז הנדל
יועז הנדלצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר התקשורת יועז הנדל כינס השבוע את הדרג המקצועי במשרדו על מנת לדון בסוגיית גלי צה"ל.

בדיון לקחו חלק עו"ד דנה נויפלד, היועצת המשפטית של המשרד, יאיר חקאק, סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד התקשורת שהיוה חבר בוועדה הבין משרדית שהוקמה במשרד הביטחון להוצאת תחנת גלי צה"ל ממערכת הבטחון, וכן שמואל אזולאי, מנהל אגף – תכנון והנדסת ספקטרום, יוליה שמאלוב ברקוביץ' יו"ר מועצת הרשות השניה ומישל קרמרמן דקל מנכ"לית הרשות השניה.

מלשכתו נמסר כי הנחת העבודה בדיון הייתה שכל חלופה שנידונה תלויה ועומדת בהחלטת שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי בדבר עתיד התחנה. השר הורה לדרג המקצועי כי ככל שיוחלט על סגירה התחנה על משרד התקשורת להיות ערוכים לחלופות השונות.

נציין כי התדרים בהן גלי צה"ל וגלגל"צ משדרות הינם תדרים בפריסה ארצית כאשר בפועל נעשה שימוש בשבעה תדרים. הקצאת התדרים למערכת הביטחון נעשית דרך ועדת תדרים במשרד התקשורת ובמידה ויוחלט שמשרד הביטחון יסגור את התחנה, תדרים אלו יוחזרו לשימוש המדינה.

בדיון הוצגו לשר החלופות וכן המשמעויות הרגולטוריות, המשפטיות והכלכליות של כל חלופה וחלופה. שתי החלופות המרכזיות - העברת התחנה לתאגיד השידור הציבורי, לחילופין הפרטת התחנה מחייבות היערכות ובכלל כך שינויים רגולטורים, הקצאת תדרים נוספים לפריסה ארצית, שינוי חקיקה ותקציב, והכל בהתאם לחלופה שתיבחר. נוסף לאלו, הוצגו לשר שתי חלופות נוספות של סגירת התחנה או שינוי מהותי באופי השידורים בדמות הפסקת שידור תכני אקטואליה כך שהתחנה תחזור לייעודה כתחנה צבאית.

יודגש כי מועד הסגירה צריך להיות מתואם על מנת לאפשר תיקוני חקיקה ושמתקיימים כלל ההיבטים הנדרשים להעברה.

שר התקשורת יועז הנדל אמר בסיום הדיון, "ההחלטה על סגירת התחנה נתונה לשר הבטחון בני גנץ ונכבד כל החלטה בעניין. עמדתי שגלי צה"ל היא אנומליה – יחידה צבאית המשדרת תכנים פוליטיים. כשר תקשורת יש לי מחויבות לשידור ציבורי איכותי, לחופש העיתונות וחופש הביטוי והפלורליזם ועל כן כל שינוי מצריך חשיבה וקבלת החלטה שתשמור על ערכים אלו".

עוד ציין השר על החלופות שהוצגו בפניו, "מלבד החלופה של השארת התחנה במתכונתה הנוכחית, כל שאר החלופות מחייבות את משרד התקשורת להיערכות שכן יש להן משמעויות לעניין חקיקה ותקציב. יש לנו אחריות לתקשורת חופשית ולשידור ציבורי איכותי ונהיה ערוכים לכל חלופה שתתקבל".