פרופ' רוני גמזון ומשה בן שאול
פרופ' רוני גמזון ומשה בן שאולצילום: גדי סגל, דוברות איכילוב

מדטכניקה מקבוצת אילקס מדיקל תציב מערכת יחידות Elekta MRI Linac (Unity) במרכז הרפואי תל-אביב ע"ש סוראסקי.

מדובר על מערכת המבוססת על טכנולוגיה חדשנית וראשונה בארץ בתחום האונקולוגיה להגדלת דיוק ההקרנה ע"י שימוש ב-MRI.

המערכת הינה מאיץ קווי מתוצרת חברת Elektaז המבוססת מערכת דימות בתהודה מגנטית רבת עוצמה, אשר הינה הראשונה ביכולות הטכנולוגיות וביכולתה לבצע טיפולים אדפטיביים (קרי, טיפולים המותאמים בזמן אמת לשינויים המתרחשים בגוף המטופל) בקשר עם מחלת הסרטן, בהתאם למיקום וגודל הגידול הסרטני, וכן בעלת פוטנציאל לבצע עקיבה בזמן אמת אחר תזוזת הגידול הסרטני.

עד כה נעשה שימוש בכלל רק בסריקות CT במהלך הקרנה, כיוון שקיים קושי טכנולוגי לשלב MRI עם מאיצים לינאריים הדרושים ליצירת קרינה. המערכת עושה לראשונה שימוש ב-MRI ומצליחה לפקח על הגידול הסרטני במהלך הטיפול בצורה טובה ויעילה יותר.

להערכת החברה, מדובר בטכנולוגיה פורצת דרך של היצרן, אשר קיבלה אישורי תקינה בינלאומיים במהלך שנת 2018 (FDA, CE). עד כה, נמכרו כ- 100 יחידות של המערכת בבתי חולים מהשורה הראשונה ברחבי העולם.

משה בן שאול, מנכ"ל ומייסד חברת המכשור הרפואי אילקס מדיקל: "אנו מברכים על עסקה זו שמקדמת באופן משמעותי את תחום הטיפולים בסרטן. בנוסף, אנו שמחים שהמחלקה האונקולוגית באיכילוב תוביל את המהפכה הרפואית ומקווים שמחלקות ובתי חולים נוספים יצטרפו לבשורה. קבוצת אילקס מדיקל ממשיכה להרחיב את פעולותיה בשוק המכשור הרפואי ולהוביל את התחום בצורה חדשנית ומודרנית".

פרופ' רוני גמזו: "יש לי חובה אישית להעניק למטופלים האונקולוגים את הטכנולוגיה העדכנית ביותר והמדויקת ביותר, באופן ציבורי נגיש וזמין. זה מה שמניע אותי".