עם סרט סגול
עם סרט סגולצילום: בני עקיבא

החל מהשבת הקרובה: קומונריות בני עקיבא יוסיפו שרוך סגול לשרוך הכחול המסורתי בחולצת התנועה.

השרוך ילווה אותן לתקופת הקומונה ויישאר למזכרת בסיומה של תקופה זו.

זהו חלק קטן מתהליך ארוך ומהפכה שנעשתה בתנועה ב-5 השנים האחרונות ונחשף לראשונה בימים האחרונים לכלל השותפים של התנועה.

בתחילת הדרך נערך מחקר בקרב הקומונריות, התקיימה פעילות במסגרת קבוצות האיכות לבחינת הדברים לעומקם- כשהשינויים שנעשו בסופו של דבר השפיעו באופן דרמטי על הנעשה בשטח. בין היתר- בני עקיבא פיתחה תכנית מיוחדת – "עוגנים"- לליווי אישי של הקומונריות, הגדילה באופן משמעותי את מספר הרכזות והרכזים המלווים, עיבתה את המערך הסוציאלי המלווה, בנתה מעטפת מיוחדת "פינוקים" ויחס אישי מיוחד, צמצמה את העומס ההיקפי על הקומונריות (כדוגמת יום חופשי נוסף ב"תקן בוקר" לקומונריות שנה שניה), הנחות בפסיכומטרי לבוגרות קומונה, הרחבת המעטפת של משפחות מאמצות, מתיחת פנים לתהליך הגיוס והנגשתו למועמדות ועוד.

הפעילות הכוללת הביאה, כאמור, להשפעה של ממש בשטח, כאשר השנה הגיע מספר הקומונריות בסניפים לשיא של 320, וכעת ברישום לשנה הבאה כבר נשבר שיא במספר הקומונריות שישרתו שנה שניה (למעלה מ-100 בשלב זה).

בסקרי עומק הנתונים בעליה מתמדת בכל הפרמטרים- לדוגמא ישנה עלייה של 34% במספר הקומונריות במדד שביעות הרצון מהתפקיד, ומדד איכות הליווי האישי זינק ל-4.09 מתוך 5. גם התפיסה בשטח של תפקיד הקומונה של הבנות בעיני עצמן עבר שינוי משמעותי והערכה והסיפוק שלהן מהתפקיד כיום הוא לאין ערוך שונה ממה שהיה בעבר.

ראש מחלקת משאבי אנוש בבני עקיבא נועם הכהן אוריה: ''הקומונריות שלנו מרגישות לאט לאט את השינוי האדיר שנעשה בשנים האחרונות- וכעת חשוב לנו כי שותפינו והקומונריות לעתיד יידעו שבני עקיבא זאת משפחה אמיתית שתמשיך להשקיע מאמצים רבים בליווי צעד אחרי צעד לאורך כל השירות. לא סיימנו, עוד עבודה רבה לפנינו אבל אנחנו בדרך, ובדיוק בגלל זה השותפות של כולם קריטית להצלחה".